Egy szebb sorsra érdemes Mercedes-Benz maradt életben annak köszönhetően, hogy egy bontó munkatársainak megesett rajta a szívük, így ahelyett, hogy a törvényt zokszó nélkül követve bezúzták volna, megoldást kerestek arra, hogy ne kelljen ezt tenniük a C63 AMG kombival.
Az Auto Parts City illinois-i telephelyére a tulajdonosa állított be az autóval, amit Svájcból importált, de csak egy évvel később derült ki, hogy annak múltjáról füllentett az importcég. Azt hitették el vele ugyanis, hogy egy C240-et vásárolt, ráadásul az éves átvizsgáláson nem csak az európai alvázszámot vették észre, de kiderült, a károsanyag-kibocsátása sem felel meg az előírásoknak. Ezek után közölték vele, hogy két választása maradt: vagy exportálja az autót az Egyesült Államokból, vagy azonnali hatállyal meg kell semmisíteni azt – írja a Road & Truck.
Mivel nem volt hajlandó 8 ezer dollárt, átszámítva csaknem 3 millió forintot fizetni azért, hogy a 2009-es évjáratú Mercedest visszaszállítsák Európába, gyakorlatilag lemondott róla a tulajdonosa. Az Auto Parts City dolgozói viszont mindig is szívügyükként kezelték az érdekes autókat, pláne azokat, amik tökéletesen működnek – a közösségi médiában, köztük a TikTok-csatornájukon rendre dokumentálják azokat a kocsikat, amiket megmentettek attól, hogy palacsintává lapítsák azokat.
Úgy akadályozták meg végül a zúzdában a C63 AMG megsemmisítését, hogy kivonatták a forgalomból. Az Egyesült Államokban így többé nem használhatják közúton, viszont más országokban még hosszú évek állnak előtte, hiszen azóta találtak rá vevőt, így az exportálását is megoldották.
@autopartscity Illegally imported Mercedes C63 #mercedes_benz #mercedesc63 #amg63 #importedcars #sportscars #wagon #cartok #junkyard #carstories #autopartscity ♬ original sound - AutoPartsCity
A C-osztály harmadik generációjának (W204/S204) tagjaként 2007-től 2015-ig gyártották a C63 AMG-t – ami közben 2011-ben átesett egy ráncfelvarráson is –, de nemcsak kombi, hanem szedán és kupé kivitelben is rendkívül népszerűnek bizonyult.
A korabeli várakozásoknak megfelelően a hatalmas V8-as motor sem maradt ki a modellcsalád kínálatából, amivel nemcsak a benzinvérű fanatikusok igényeit elégítették ki, de az Audi RS4 és a BMW M3 is kapott egy riválist: a 6,2 literes blokk 457 lóerős teljesítménye mellett 599 Nm-es nyomatékot ad le a hátsó tengelyre. A hétfokozatú G-Tronic – manuális üzemmóddal rendelkező – automata váltóval szerelt Mercedes 0-ról 100-ra 4,6 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig alulról súrolja a 250 km/órát.