Aki Ferrarit vásárol, annál a legtöbbször az olasz márka autóinak gyorsasága imponál. Ugyanez alapvetően az F12 Berlinetta esetében is igaz, egy példányt azonban a rendőrök biztosan nem fognak gyorshajtáson kapni: a végsebessége még a 25 km/órát sem éri el, csak karcolja alulról.
A képre kattintva galéria nyílik:
Joggal merülhet fel a kérdés, miért korlátozzák ennyire drasztikusan egy Ferrari sebességét – ami papíron az egyik fő erénye –, és mivel magyarázható az, hogy ennek ellenére vannak, akik hajlandóak hétköznapi léptékkel értelmezhetetlen összegeket fizetni érte. Kezdjük ott, hogy ez esetben a márka 1950-es és 1960-as évekbeli, a Tour de France közúti endurance-futamon aratott sikerei előtt tisztelgő F12tdf prototípusáról van szó, amit a Ferrarinál a fejlesztések során használtak.
Később az Egyesült Államokba exportálták a 2014-es évjáratú tesztautót, ahol az elmúlt években bemutatóautóként „porosodott” egy kereskedésben. Mivel a 6,3 literes V12-es motorja látszólag érintetlen, a végsebességét pedig szoftveresen korlátozták, elméletileg nincs akadálya annak, hogy kiaknázzák a benne rejlő potenciált. Azt azonban nem tudni, hogy a szériagyártású változat 770 lóerős teljesítményét ki lehet-e sajtolni belőle, de ha sikerülne is, közúton akkor sem közlekedhetne.
Az amerikai kereskedés nemrégiben árverésre bocsátotta az autót, a Bring A Trailer oldalán a magyar idő szerint a péntek kora esti órákban lezárult liciten 475 ezer dollárért, átszámítva több mint 175 millió forintért cserélt gazdát. A fekete-fehér F12 Berlinetta ára szinte rablásnak tűnik ahhoz képest, hogy a 2012 és 2017 között gyártott szériamodellek 355-515 millió forint körüli összegért kelnek el.