Hiába volt tervgazdaság, és központi irányítás, a Szovjetúnióban a XX. század előrehaladásával már egyre több autó akadt. Így az autóversenyzésnek sem tudtak gátat szabni, az autórajongók megtalálták a módját, hogy lelkes amatőrök KGST-gépekkel zúzzanak. Természetesen ők is minden lehetőséget megragadtak a technika fejlesztésére, de akkoriban ez korántsem volt egyszerű. Nem csak pénz kérdése volt, egyszerűen elérhetetlenek voltak a nyugati szériákban megszokott tuning alkatrészek.
Harci helikopter viszont volt ezerszám, és ezekről néha eltűnt egy-két kerék. Ezek a kerekek pedig idővel versenyzésre használt autók alatt tűntek fel. A Dzen.ru szerint az acél kerekeknél sokkal könnyebb, magnézium, vagy alumínium felnik voltak a kedvencek.
Az igazi sztárja ennek a kategóriának a magnéziumból készült K2-116-os volt. Ezek kerültek több helikopterre is, Mi-4-esek, Mi-8asokra, valamint az Antonov An-28 teherrepülőre. Ahhoz, hogy egy Volga alá kerüljenek kellett pár munkaóra, némi heftölés, esztergálás, kiegyensúlyozás, de megérte a fáradtságot. Ezek merevebbek, és könnyebbek voltak az acélfelniknél, egy-egy felni csupán 7-8 kilogrammot nyomott.
Jelenleg nincs gyakorlati előnye ennek a szükségmegoldásnak, de a veteránok kedvelői még mindig építenek ilyen kerékkel szerelt Volgákat, megidézve a régi időket.