A dubaji meteorológiai központ jelentése szerint összesen 254 milliméternyi csapadék hullott le, ilyen magas mennyiségre az 1949-ben kezdett mérések óta nem volt példa. Bár a heves esők estére mérséklődtek, a közlekedési fennakadások szerdán is folytatódtak.
Egy hetvenes éveiben járó helyi férfi életét vesztette amiatt, hogy járművét magával sodorta egy villámáradás az ország északi részén található Rász el-Haima-i Emírségben. Az Emirates légitársaság a dubaji nemzetközi repülőtérről (DXB) induló járataira felfüggesztette az utasfelvételt szerda éjfélig. A légitársaság fapados leányvállalata, a FlyDubai is zavarokról számolt be.
Galéria:
A nagy mennyiségű víz általában nem tesz jót az autóknak, különösen akkor nem, ha az bekerül az utastérbe vagy a motorba. Ilyenkor jellemzően a cseppet sem tiszta víz beszivárog a legkisebb résekbe is, az ajtótömítések nem nyújtanak kellő védelmet, és lassan megtelik vízzel az utastér.
A különböző anyagokkal együtt érkező víztől büdös lesz a szőnyeg és a kárpit, a szivacsok mind magukba szívják, és az életben nem lehet kitakarítani. Arról nem is beszélve, hogy az elektromos alkatrészeknek is annyi, hiszen azok nem viselik túl jól a nedvességet, pláne évekig.
Ha pedig a motor is járt, miközben a mély vízbe gurult egy autó, és a levegőszűrő vizet szívott, az a legnagyobb gond. A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog a hengerekben, a dugattyú sem tudja összenyomni – leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól görbül, törik a hajtókar.