Lassan elérünk arra a pontra, hogy felesleges tovább tekerni a villanyautókat. Az ezer lóerő feletti teljesítményre képes négyajtós, elektromos prémiumszedánok harcolnak a köridőkért, a legjobb gyorsulási időért, de lassan az autóvásárlók is rájönnek, mennyire felesleges kakaskodás mindez.
A Tesla Model S Plaid és a Porsche Taycan Turbo GT egymásra licitál rá a Nürburgringen, hol az egyik, hol a másik farag a köridőből. Az első „összecsapás” során a Taycan Turbo állította fel a rekordot 7:42-gyel, amíg a Tesla 7:35-ös időt nem futott az alap Tesla Model S Plaiddel. A Porsche viszont 7:33-at ért el egy egyedi teljesítménycsomaggal felszerelt Taycan Turbo S-sel, majd jött a Tesla, és saját pályacsomagjával 7:25 alatt teljesítette a kört. Erre lett csattanós válasz az új körrekord: 7:07,55.
A Taycan Turbo GT alapértelmezésben 580 kW (789 LE) teljesítményre képes. Ebből a 789 lóerőből 1034 lóerő (760 kW) lesz a rajtautomatika aktiválásakor, padlógázon pedig két másodpercig enged a rendszer 815 kilowattot, azaz 1108 lóerőt és 1340 Nm nyomatékot.
Ez olyan, mint a zsiráf: szép, de otthonra nem kéne. Egyszer, egy hétig mókás, de ki akar egy hullámvasúttal munkába járni minden reggel? Csak zárt pályán lehet kihasználni a teljesítményt, de oda meg kicsi, könnyű autó kell egy amatőr versenyzőnek az élvezethez. Ezek a kéttonnás acéltömbök avatatlan kezekben gigantikus lövedék módjára esnek le a pályáról, valamint nem is bírják hosszú távon az igénybevételt, az akkumulátor hamar lemerül, a fékek túlmelegednek, a gumi elkopnak.
Kisebb gyártók sem akarnak kimaradni, a Lucid például a negyed mérföldre és a 0-100 km/órás gyorsulásra gyúrt rá. Ezen a téren nekik sikerült elcsípni egy rekordot a Lucid Air Sapphire hárommotoros 1234 lóerős kivitelével.
Az előkészített, felgyantázott profi pályán sikerült 8,930 másodperc alatt letudni a negyed mérföldet, és 1,77 másodperc alatt elérni a 96 km/órás tempót, valamint a 247 km/órás sebességet. Brutális számok, kevés szériagyártású sportkocsi hozza ezt, a Lucid pedig négyajtós luxusszedánként rándítja meg az emberek nyakát. Hasonlóra belső égésű motorral például a Lamborghini Huracán STO képes 1400 lóerőre tuningolva, vagy a Rimac Nevera, a villanymotoros hipersportkocsi.
Tényleg mókás, én is szerettem, ahogy egy BMW i4 M50 meglódul, de ezen a szinten már izzadságszagú a rekordok hajhászása. Tényleg kell az erő, és a tempó egy négyajtós szedánba, de nem azon a szinten, ahol hátul elhányják magukat a gyerekek, és egy óvatlan gázadásra úgy ugrálnak a csomagok hátul, mintha egy Metallica-koncerten lennének. Komoly erődemonstráció, és jól mutat a videókon, de vajon ezért vesz majd valaki épp egy Lucidot, mert felgyantázott pályán rajtprogrammal el lehet vele érni két másodperc alatt 100 km/órára?