Péntek van, már mindenkinek zsong a feje a heti hajtástól. Ilyenkor kell időt szánni egy kis meditációra. Kitisztítani a csakrákat, megtalálni a belső rezgésszámot. Mi lehetne jobb erre a célra, mint pár perc nyers hangfelvétel a hőskorból, a kétezres évek elejéről, amikor még a V8 nem volt szitokszó? 

A meditációt egy BMW E46 M3 GTR vezeti, amibe nem sorhatos motor került, hanem egy szívó, 4,9 literes V8-as, az E39-es BMW M5-ösből. Nyers, harapós ugatása, a dühös zaj, ahogy veszi a fordulatot, az mai napig élmény. Ráadásul nem csak a hangja volt jó ennek a konstrukciónak: 2001-ben megnyerte az amerikai Le Mans szériát, még mielőtt homologizációs okokból ki nem vezették a nyolchengerest.

A felvételen látható példány eredetileg a 2004-es Rolex Sports Car Seriesben indult a Tom Milner Prototype Technology csapatnál, ahol 12 versenyből 10-et megnyert. Még mindig az eredeti nyolchengeres motorral és a Hewland hatfokozatú, H kulisszás váltóval rendelkezik.

A fedélzeti felvételekből jól érzékelhetjük, milyen hangos lehetett ez az M3-as a versenyzők számára a két évtizeddel ezelőtti Rolex 24-es versenyen. A Hewland váltó pedig kihívás volt ilyen hosszú távon, pontosan, gyorsan és keményen kellett kapcsolni a fokozatokat, különben büntetett a szerkezet, és megnőtt a köridő.