Az alacsony kínálat, valamint a tartósan magas bérleti díjak miatt nincs könnyű helyzetben az, aki Dél-Kaliforniában próbálja megoldani a lakhatását. Akadnak azonban olyanok, akik nem hagyják, hogy sodródjanak az árral, és igyekeznek a saját kezükbe venni a problémát: néhány helybéli is így döntött Los Angelesben, akik más megoldás hiányában az autópálya mellett építették meg a saját otthonukat – írja a KTLA tudósítása nyomán a Jalopnik.

Bár a helyiek egy részét nem zavarják az autópálya mellett felbukkant épületek, sőt, dicsérik is azok kivitelezését, összességében megoszlanak róluk a vélemények. Van, aki a megnövekedett járműforgalom miatt kifejezetten veszélyesnek tartja a sztráda melletti életvitelt. „Ez köztulajdon, amit nem erre kellene használni” – panaszkodott az egyik lakó a csatornának. „Ennek nincs itt helye. Ahogy az látható, valaki éppen odakint főz, nyílt tűzön, ráadásul az áramot is lopják.”

Míg egyesek drasztikus lépésekkel tisztítanák meg az autópálya környékét, mások azt is látják, mi vezetett a jelenséghez. „Csökkenteni kellene a bérleti díjakat, különösen Los Angelesben” – szólaltattak meg egy másik helybélit. Mindazonáltal a Highland Park szomszédságában egészen kulturált benyomást keltő házak jelentek meg, kőfalakkal, bejárati ajtókkal és működő világítással – van, ahol sétányok és függőágy is található.

A 110-es számú autópályát, ahol megjelent a rögtönzött lakónegyed, 1938-ban adták át; ez volt az első sztráda az Egyesült Államok nyugati partvidékén. Természetesen az azóta eltelt évtizedekben jócskán kinőtte magát, ami megalapozottá teszi a sztráda melletti házakkal kapcsolatos aggodalmakat: manapság naponta 130 ezer autó közlekedik rajta, azaz csaknem ötször annyi, mint amennyire annak idején tervezték – az eredeti napi kapacitást 27 ezer autóban határozták meg.