Elégedetlen tulajdonosok videói nyomán derült fény a Tesla Cybertruck potenciálisan veszélyes tervezési hibájára. A gázpedál fémborítása lecsúszhat a szerkezetről, és a kárpitba akadva félúton benyomva megakaszthatja a pedált. Ez pedig nem várt gyorsítást idézhet elő. 

A Cybertruck így is megállítható, a fékpedált lenyomva kikényszeríthető a teljes lassulás, de ezt követően le kell állítani az autót, és kézzel kiszabadítani a pedált, különben újra nekilódul magától. Mondani sem kell, hogy egy ilyen esetben nem egyszerű nyugodtnak maradni, ha egy 845 lóerős, 3 tonnás villanypick-up kezd el akaratunkon kívül vágtázni, az maga a katasztrófa receptje. 

Első körben a kiszállítások álltak le a problémák miatt, majd a Tesla döntött: visszahívják az összes eddig kiszállított Cybertruck modellt. Összesen 3878 darab autót érint az akció, amelyeket 2023. november 13. és 2024. április 4. között gyártottak le. 

Így javítják fél perc alatt a visszahívott Teslákat 2

A Tesla márkaszervizekbe betérő tulajdonosok számára most a leggyorsabb és legolcsóbb módszerrel hárítják el a veszélyt: a fedőlemezt egyszerűen odaszegecselik a pedálhoz. Ehhez készítettek egy rögtönzött sablont, hogy minden szegecs pontosan a meghatározott helyre kerüljön. A folyamat így néz ki a gyakorlatban: 

Mivel hivatalos visszahívásról van szó, így az okot is meg kell nevezni, ezt nem tudta elkerülni a Tesla. Ebből kiderül, hogy egy elég furcsa tévedés vezetett a problémához: „Egy nem jóváhagyott változtatással kenőanyagot (szappant) vezettek be a rendszerbe, hogy segítsék egy betét gázpedálra történő beszerelését. A maradék kenőanyag csökkentette a betét pedálhoz való tapadását” – írta az NHTSA a visszahívási dokumentumban.