Mindössze négy évig versenyzett az endurance-világbajnokság (WEC) csúcskategóriájának LMP1-es korszakában a Porsche, ez idő alatt azonban sikert sikerre halmozott a 919 Hybrid. A stuttgarti márka 2015 és 2017 között háromszor nyert világbajnoki címet, ahogyan a versenynaptár ékkövének számító Le Mans-i 24 óráson sem talált legyőzőre ebben a három évben a konstrukció.
A csúcson hagyta abba a Porsche, amikor 2017 végén a Forma-E kedvéért kiszállt, amivel párhuzamosan a GT-mezőny tagja maradt. Igaz, a Hypercar-szabályrendszer azóta az élmezőnybe is visszacsábította a németeket, de a 919 Hybrid így sem merült a feledés homályába. Házon belül továbbfejlesztették a prototípust, amivel aztán két ikonikus pályán, Spában és a Nürburgringen is megdöntötték a körrekordot.
Azóta viszont évek teltek el, így viszonylag kevés értelme maradt annak, hogy még több pénzt öljenek abba, hogy az eddiginél is gyorsabbá tegyék. Az egyik példány azonban olyan formában bukkant fel a Car // Design Event közelmúltbéli eseményén, amire valószínűleg kevesen számítottak, legalábbis egy Le Mans-i versenyautó esetében nyugodtan nevezhetjük szokatlannak azt, ha lánctalpakra teszik.
A képre kattintva galéria nyílik:
Formabontó átalakításával még egy tavalyi, az osztrák Alpokban rendezett havas partira készítették fel a 919 Hybridet, ráadásul a hómonstrummal a Porsche tervezőstúdiója, a Porsche Design rukkolt elő, mint arról a Carscoops beszámolt. Az F.A.T. 919 Snowcat névre keresztelt konstrukció a lánctalpait egyértelműen a hókotróktól kölcsönözte, míg az összkép egy öszvér benyomását kelti.
Valószínűleg ezek az adatok már nem fedik a valóságot, de versenyautóként még csupán 875 kilót nyomott a Porsche 919 Hybrid, amit egy 912 lóerős hibrid egység hajtott, melynek alapját egy 2,0 literes, önmagában 500 lóerős turbómotor adta.