Menesztette a teljes, hozzávetőlegesen 40 főből álló marketingcsapatát a Tesla. A Bloomberg híre szerint Elon Musk, a cég vezérigazgatója alig egy évvel azután bocsátotta el marketingeseket, hogy a Tesla változtatott a marketingstratégiáján, aminek jegyében hagyományos reklámokkal próbálta megszólítani a vevőit.

Amellett, hogy még a közösségi médiában is megjelentek a hirdetések, tavaly, vagyis az alapítása után csaknem húsz évvel az első reklámfilmjét is leforgatta a Tesla. Más kérdés, hogy a klipből leginkább semmi sem derült ki arról, valójában mire is képes a Model 3 önvezető – vagy inkább vezetéssegítő – rendszere. Musk azonban nem ezért volt elégedetlen a marketingrészleg munkájával: azzal indokolta a kirúgásokat, hogy szerinte „túlságosan általánosak” voltak a reklámok, és ennyi erővel „bármelyik autó” szerepelhetett volna azokban.

Musk azután döntött úgy, hogy a közösségi oldalakon, a tévében, a rádióban, továbbá a sajtóban próbál némi hírverést csapni a Teslának, javítva a márka megítélésén, hogy a vállalat befektetői egyre gyakrabban szólították fel őt erre az eladások növekedésének lassulására, valamint az egyre élesedő piaci versenyre hivatkozva.

A Tesla renoméja azonban továbbra sem áll a legjobban, ugyanis a cég nemcsak a marketingeseinek intett búcsút, hanem világszerte a dolgozói tizedének; a leépítések körülbelül 14 ezer munkahelyet érintettek. Ezzel párhuzamosan a legújabb Tesla-modell, a Cybertruck körül is egyre több probléma merült fel: legutóbb széteső gázpedálok miatt hívták vissza a típust.