Franciaországban, az Ardèche-szurdokok felé tartó turistákat a Waze gyakran egy Saint-Montan nevű középkori falun keresztül vezeti át. Ez egy kicsi és hangulatos hely, mindössze 180 lakossal. Eddig nem volt itt nagy átmenő forgalom, így nincs autóút, sem autópálya, a digitális terelés miatt viszont nagyon megnőtt a forgalom, és a falun átvezető út sokszor zsúfolt. A probléma hétvégeken és ünnepnapokon, elsősorban április és október között súlyosbodik, a lakosok a helyi médiának elmondták, hogy egyes napokon akár 1000 autót is megszámolnak.
A személyautók mellett buszok és nyerges vontatók is áthaladtak már a falun (a Waze-t nem ekkora méretű teherautókra tervezték, a méretekre, tömegre való speciális előírások nincsenek benne, de ennek ellenére használják), így többen elakadtak, és tolatásra kényszerültek, ami még nagyobb fennakadást okozott a forgalomban.
A polgármester tisztában van a közlekedési problémával. Elmondása szerint a sofőröknek több alternatív útvonalon is van lehetőségük eljutni úti céljukhoz, de kifejezetten a letölthető applikációkra hagyatkoznak, hogy néhány percet spóroljanak. A környezetszennyezés és a zaj annyira szörnyűvé vált, hogy egyes helyi ingatlantulajdonosok inkább a szezon elején elhagyják a várost, és csak télre térnek vissza.
Több más franciaországi falu és város is szembesül ezzel a problémával: Camphin-en-Carembault polgármestere szerint a Waze által generált forgalom tarthatatlanná vált. Az ő városában mindössze 1800 lakos él, de a helyi úthálózatot használó autók száma egy forgalmas napon eléri a 14 000-et. Sokan az A1-es autópálya alternatívájaként használják ezt az egérutat.
A helyi sajtó megkeresésére a Waze egyszerű választ adott: a navigációs rendszer minden, általa feltérképezett utat használ, viszont a hatóságok szabályozzák az úthálózat használatát. Egyszerűbben fogalmazva, egy adott régió hatóságai frissíthetik a közlekedési táblákat, új korlátozásokat vezethetnek be, amivel kiszoríthatják az átutazók tömegét.