Eric Carlisle mozdonyvezető igazi katasztrófával nézett szembe múlt hétvégén, amikor szembetalálkozott egy EF-3-as tornádóval Nebraska államban, az Egyesült Államokban. Már állt a szerelvény, amikor a pusztító természeti jelenség láthatóan felé tartva tépett szét mindent, ami az útjába került. A veszélyes pillanatot videón rögzítette, így egyedi betekintést nyerünk abba, milyen komoly erőt képvisel egy ilyen besorolású tornádó.
Ahogy egyre közelebb ér, látjuk, hogy Carlisle társa a vonat műszerfala alá bújik, miközben a tornádó elvonul felettük. Amikor a kamera a műszerfal alatt van, még mindig hallani lehet a vihar által keltett erőt és pusztítást. A jelentések szerint 31 kocsi siklott ki, amikor a tornádó áthaladt, de a mozdony a helyén maradt, így mindkét férfi minimális sérülésekkel megúszta az esetet.
A tornádók jellemzésére – a szélerősség és a pusztítás mértéke alapján – Theodore Fujita japán meteorológus 1971-ben egy relatív osztályozást dolgozott ki, amit később, az ezredforduló elején (2000-2004) átdolgoztak. Az Egyesült Államokban 2007. február 1. óta a korrigált Fujita-skálát (Enhanced Fujita Scale, EF) használják, ami EF0-tól EF5-ig terjed, és más országok is egyre inkább ezt használják.
A videón látott a harmadik kategóriába, vagyis az „erős” kategóriába tartozott. Jellemző szélsebessége: 219–266 km/h – teljes emeletek tűnhetnek el, komoly sérülést okozhat nagyobb épületekben (például bevásárlóközpontok), a vonatszerelvények felborulnak, minden fa kidől vagy kitörik, nehezebb gépjárművek fölemelkedhetnek és métereket is repülhetnek a levegőben.