A repülés világa még gyerekcipőben jár az emberi történelem léptékeit nézve. Friss felfedezés, amit mutatnak a repüléssel kapcsolatos kifejezések, szokások is. Rengeteg repüléshez köthető fogalom még a vitorlások idejéből ered, a hosszú hajóutak örökségének tekinthető.
Ilyen hagyomány például, hogy mindig bal oldalon szállunk fel a repülőkre, kivétel nélkül. Miért alakult ez így? Nem lenne néha praktikusabb a másik oldalt használni? Esetleg mindkettőt? Ezekre a kérdésekre nem tudjuk a választ, de az biztos, hogy a menetrend szerint közlekedő utasszállító repülők esetén ez egy angolszász hagyomány, és kifejezés miatt alakult így.
A brit UniLad magyarázata szerint a hajó két oldalát port és starboard megnevezéssel használják mind a mai napig. A starboard, ha szemben állunk a hajóval, a jobb oldalt jelenti, de nincs köze a csillagokhoz, a bal oldal pedig a port, vagyis a kikötő felőli oldal.
A starboard kifejezés egy régi angol (viking eredetű) szó, a stéor (steer – kormányzás) és a bord (a hajó oldala) összetételéből jött létre. Ennek oka, hogy az irányításhoz használt kormánylapátot ezen az oldalon helyezték el. Így kikötéskor mindig a másik oldallal közelítették meg a mólót a kikötőben, és ezen a részen alakítottak ki helyet az utasok, valamint a rakomány szállítására.
A magát pilótaként bemutató Andrew Stagg a Quorán ezt a történelmi tényt eleveníti fel, és azt írja, a hajók tervezőinél teljesen megszokottá vált formulát vették át a korai repülőgépek tervezői is, végül annyira hozzászokott mindenki, hogy „így maradt”. Így bár a repülőgép már nem egy fából ácsolt ladik, a felszállás ennek ellenére még mindig a kikötő oldalán, vagyis a bal oldalon történik.