Az elmúlt években őrült mértékben nőttek a legendás veterán autótípusok árai. Aki tíz éve vett egy jó állapotú BMW E30 M3-ast, Honda NSX-et, Peugeot 205 GTI-t, az most komoly profittal értékesítheti szerzeményét. Ám nem minden arany, ami fénylik, erre az autóra 80 milliót költött felújítás címén a tulajdonos, de most csak 26 millióért tudta eladni.
A Heuliez vállalat nem ismert világszerte, pedig a háttérben egész komoly szerepet játszott a kis francia cég a XX. század autóiparában. A vállalkozást 1920-ban alapították, és alapítójáról, Adolphe Heuliezről nevezték el. Kezdetben a vállalat lovas kocsikat szerelt össze, de az üzlet idővel kibővült, és belső égésű motorral szerelt konstrukciókhoz szállítottak elemeket, valamint autóbuszokat is építettek. A Heuliez-t története során főleg bonyolult alkatrészek gyártásával bízták meg a nagyobb gyártók, itt készült 350 ezer példányban a Peugeot 206 CC összecsukható fém tetőszerkezete, valamint a Heuilez-nél rakták össze az Opel Tigrát is.
A cégnél a kilencvenes évekre már a saját konstrukció előállításával kacérkodtak, így jöhetett létre a merész, vakmerő lázálom, a kétüléses tereproadster, a Heuliez Intruder. Az 1996-os Párizsi Autószalonra készült koncepcióban a létravázra egy SLK-jellegű karosszéria került, ugyanúgy nyitható fémtetővel. Kívül-belül űrhajónak tűnt a korabeli terepjárókhoz vagy kétüléses kupékhoz mérve, pedig technikája mondhatni igencsak hagyományos volt.
A Mercedes M104 kódjelű, 211 lóerős, 3,2 literes, soros, hathengeres motor mozgatja az Intrudert, a blokkhoz négysebességes, automata váltó és persze összkerékhajtás tartozik, tehát A-tól Z-ig a Mercedes-Benz G320-as hajtását vették át.
Tehát megbízható alapokra épült, de egy ilyen vad álmot még a kilencvenes évek sem viselt el, csak egyetlen darab készült belőle, a cég pedig 2009-ben az Opel Tigra Twintop gyártásának befejezésével lehúzta az autós részleg rolóját.
Az Intruder azóta kering a mély zsebű autórajongók között, aukcióról aukcióra jár. 2020-ban egy komplett 300 ezer dolláros felújítás után még nagyjából a ráfordított pénzért (220 ezer dollárért – 80 millió forint) akarta eladni a tulajdonos, ám ez nem sikerült.
Most Miamiban a Bonham’s árverésén értékesítették újra, ahol nagy bukóval sikerült kiszállni a kocsiból, az új vevő 72 800 dollárt, vagyis nagyjából 26 millió forintot fizetett a különlegességért. Ez is mutatja, hogy egy igen látványos, ritka, a világon egyetlen példányban létező, és bénának épp nem mondható autó sem feltétlenül ér százmilliókat.