A Xiaomi első, sorozatgyártású autója 2023-ban mutatkozott be a nagyközönségnek, és kinézetével, teljesítményével rögtön hadat is üzent a riválisoknak. A Porsche Taycanhoz kísértetiesen hasonló EV nagyot ment Kínában a premier napján, ugyanis a durván 10 millió forintos alapárú SU7-ből 27 perc alatt adták el az első 50 ezer darabot. A csúcsváltozat 15 millió forintnak megfelelő kínai valutába kerül, 673 lóerős és 2,78 másodperc alatt gyorsul nulláról száz km/órára (a 952 lóerős Taycan Turbo S 2,4 mp alatt gyorsul).
Az ötezer darabos, limitált Founders Editiont április 3-án szállították le a tulajdonosaiknak, akik közül nem mindenki volt boldog.
Wen úr kocsija ugyanis alig 39 kilométer megtétele után „robbant le”. A tulajdonos durván egy hónapot várt autójára, és miután átvette, még haza sem ért vele, az SU7 felmondta a szolgálatot.
Wen az autópályán haladt, amikor hirtelen figyelmeztető üzenetek halmaza jelent meg a kijelzőn, köztük az is, hogy a lehető leghamarabb parkoljon le biztonságosan a járművel, mert az autó le fog állni. Aztán jött az az üzenet, hogy a hajtás meghibásodott, az előre- és hátramenet nem használható.
Az EV-t a kereskedő visszaszállította a műhelybe, a tulajdonost pedig tájékoztatták, hogy a hibát nem lehet javítani, az autót visszaküldik a gyártónak. Csereautót viszont nem ajánlottak fel, kártérítést fizetnek az úrnak. Ez azért lehet, mert a Xiaomi egyelőre kizárólag rendelésre gyártja autóit, amelyeknek már van gazdájuk, így a szerencsétlenül járt Wen úr akkor kaphat másik SU7-et, ha új rendelést ad le…