A Mercedes-Benz már jó ideje tétován toporog a motorstratégiát illetően, egyre inkább úgy tűnik, hogy a gyár víziója az AMG-modellekről nem esik egybe a piaci elvárásokkal. A történet első lépéseként a német cég merész húzással kihagyta a V8-as opciót 2022-ben a Mercedes-AMG C63 S E Performance modellből. Helyette soros, négyhengerest építettek be, bivalyerős hibrid hajtással 680 lóerővel. Az igen visszafogott akusztikus élményt produkáló, ráadásul sárnehéz 2145 kilogrammos modell iránt visszafogott volt a kereslet, ezért már 2023-ban felröppent a pletyka a V8-asok fokozatos visszatéréséről.
Augusztus elején körbefutotta az autós sajtót a hír, miszerint a Mercedes-Benz nem számol le a V8-as motorokkal a legerősebb modelleknél, és a négyhengeresek megjelenése csak átmeneti jelenség. „A gyártó által meg nem erősített értesülések szerint már akár 2026-ban, azaz a modellciklus féltávjánál visszakerülhet az autó orrába a 4,0 literes V8-as motor. Az AMG addig is felkészíti az erőforrást az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási normákra” – írtuk mi is a Vezessnél.
Akkor Michael Schiebe, a Mercedes-AMG első embere lehűtötte a kedélyeket. A Monterey Car Weeken egy interjúban személyesen cáfolta a V8-as motorok visszatérését, de úgy tűnik a vevők csak nem hallgattak a gyáriakra. Egyszerűen nem kell nekik a négyhengeres AMG, és az Autocar értesülései szerint inkább változtatnak a stratégián, és kielégítik a vevői igényeket. A visszafogott darabszámban értékesített C63, GLC63 mellett a kereskedők is visszasírták a V8-ast. A gyár felé kommunikált észrevételeik szerint a vevőket összezavarta a modell-hierachia, nehéz volt nekik megmagyarázni, hogy miért kap a csúcsmodell CLE 63 egy négyhengeres motort, amikor alatta ott van a V6-os CLE 53.
Így a Mercedes-AMG CLE 63 kétajtós kupéba végül a négyhengeres helyett egy vérbeli V8-as kerül majd 585 lóerővel, két turbóval. Ugyanez az M177 kódjelű motor érhető el a GT, G63 és SL63 modellekben, a gyáriak pedig árgus szemekkel figyelik majd az értékesítés számait, hogy a vevők valóban harapnak-e a V8-asokra.