A Tesla újabb gyártási rekordot döntött az első negyedévben, ám ez nem jelent olyan jót, mint elsőre hangzik. A Jalopnik beszámolója szerint a vállalat 46 561 járművel gyártott többet, mint amennyit el tudott adni, ami komoly kihívást jelent az autók tárolásánál.

Az eladatlan járművek „pihentetésére” szolgáló egyik helyszín az Egyesült Államokban található, St. Louistól nyugatra. A Chesterfield Mall lebontásra várt ugyan, de az egykori pláza tulajdonosa húzott egy váratlant: felkínálta a Tesla számára a Mall körüli parkolókat, mert tudta, hogy az elektromos autókat gyártó cég igencsak helyszűkében van. Szóval most már több száz Tesla parkol a területen, miközben a gyártás Kaliforniában továbbra is folytatódik a megnövekedett tempóban.

 

De Európában sem jobb a helyzet: a németországi gyáregységek is hasonló problémákkal küzdenek. A günheidei gyár környéke már túlzsúfolt, ezért a Tesla kénytelen a közeli regionális repülőtéren parkoltatni az eladatlan készletet (több ezer járműről van szó), méghozzá a volt keletnémet hadsereg neuhardenbergi repülőterén. A berlini üzem hetente 6000 autót gyárt, de a vevők száma nem tud lépést tartani a termelés ütemével.

A hétvégén tüntetés volt a berlini Tesla-gyárnál:

A németországi helyzetet tovább bonyolítja, hogy 2023 év végén megszűntek a villanyautó-vásárlási támogatások, amelynek hatására az összes EV-gyártó eladásai visszaestek. Bár néhány nagy szereplő, mint például a Volkswagen, árcsökkentésekkel reagált a helyzetre – a Tesla is többször módosította árait -, ennek ellenére a túlkapacitás továbbra is problémát jelent, és még az árkülönbségek csökkentése sem oldotta meg a helyzetet.

A piaci elemzők szerint az elektromos autók piacának növekedése Észak-Amerikában is lassul.