Az Egyesült Államokban történt baleset felvételei első körben a Tesla Motors Club Forumban bukkantak fel, majd gyorsan elterjedtek a közösségi oldalakon. A megosztások magas száma nem véletlen, mindenki vitatkozik azon, hogy a felelőtlen sofőr volt-e nagyobb százalékban okolható az esetért vagy a Tesla FSD (Full Self-Driving) önvezetőnek nevezett, de a valóságban csak vezetéssegítő rendszere. 

A sofőr, aki egy éve a Tesla Model 3 tulajdonosa, állítja, hogy az FSD üzemmód az elmúlt hat hónapban kétszer nem reagált az elhaladó vonatokra vasúti átjárókban. Most arra törekszik, hogy beszerezze az esetek telemetriai adatait, miközben más Tesla-tulajdonosokat keres, akiknek hasonló tapasztalataik vannak. Emellett megjegyezte, hogy az ügyvédek nem akarnak foglalkozni ügyével, mert nem történt komoly sérülés.

Miért nem figyelte az utat? Erre is volt válasza: huzamosabb használattal ellustul az ember, és már vakon megbízik egy ilyen rendszerben, feltételezi, hogy az megfelelően működik, akár egy adaptív sebességtartó automatika. Feltételezzük, hogy a megfelelő pillanatban fékez, és ez a hamis bizalom ilyen esetekhez vezethet, mint amit a videón is láthatunk. 

a videó a hirdetés után indul

A Tesla-tulajdonosok gyakran megfeledkeznek arról, amire a gyártó is figyelmeztet, miszerint az FSD is állandó felügyeletet igényel, és a sofőrnek figyelnie kellene az útra. Ebben szerepe lehet az elnevezésnek, a „teljes önvezető rendszer” névre keresztelt funkció ugyanis az autók autonóm vezetési képességeit meghatározó besorolás szerint a kettes szintre esnek, ahol gyakorlatilag az összes többi prémium-autógyártónak is van már hasonló extrája. 

Ezek az aggályok több hatósági vizsgálathoz vezettek már, az USA közlekedésbiztonsági hivatala kimondta, hogy több közúti balesetben is a kiváltó okok között szerepelt a Tesla Autopilot vezetéssegítő rendszerének hibája.