Autóbolondoknak egyre kevesebb gyártó készít kocsit, a kicsi, könnyű, vezetési élményre teremtett célgépek már alig akadnak elérhető áron, tömegmodellként. Pedig 2014-ben még a Kia is ezt ígérte a GT4 Stinger terveivel, amiből végül semmi sem lett.
Pedig lehetett volna Mazda MX-5-ellenfél, vagy inkább Toyota GR86- és Subaru BRZ-rivális, ezt mutatják a száraz adatai: a GT4 széles (1,9 m), ám rövid (4,3 m), ugyanakkor rendkívül lapos (1,25 m); egymástól viszonylag távol fekvő (2,6 m tengelytáv) tengelyein 52:48 arányban oszlik meg a kocsi csekély, 1,3 tonnás tömege.
Dögös formája mellé egy testhezálló motort terveztek, az autó orrában turbós, közvetlen benzinbefecskendezéses négyhengeres dolgozott. A Kia mérnökei 315 lóerőre emelték a márka kiforrott erőforrásának teljesítményét.
A szénszálas betétekkel megvadított, 20 colos felniket központi kerékanyák rögzítik, a lassítást pedig Brembo fékekre bízták. A tömegcsökkentést pedig tényleg komolyan vette a Kia: a belső kilincseket behúzófülek helyettesítik, padlószőnyeg nincs, és rádió sem.
Végül csak pár sikeres kör jutott neki az akkor még létező autókiállítások színpadjain, majd a terv eltűnt a süllyesztőben. A Kia pedig inkább a négyajtós sportszedánra szavazott: a Stinger végül megszületett, de talán a V6-os csúcsmodell sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csupán 2017-2022 között gyártották, majd utódmodell nélkül búcsúzott a kiváló vezetési élményt adó típus.