2021-ben rendelték meg az utolsó 1500 lóerős Bugatti Chiront, amelyet 2024 év elején vehetett át tulajdonosa. De szerencse, hogy van olyan változat a francia manufaktúra tarsolyában, amelyből készül még néhány darab, mielőtt kifut a széria.

Ilyen az 1600 lóerős Bugatti Chiron Super Sport is, amelyből egyedi rendelés alapján, a Bugatti Sur Mesure részlege elkészítette az 1932-ben bemutatott Type 55 előtt tisztelgő, sárga-fekete színkombinácóban pompázó Chiron ’55 1 of 1′ névre keresztelt szupersportautót.

Galéria

Gyönyörű ez az új egyedi Bugatti Chiron 1

A Bugatti Type 55 motorterében a legendás Type 51 versenyautóból származó 2,3 literes, nyolchengeres motort szerelték. De ami igazán különlegessé tette ezt az autót, az a Jean Bugatti által tervezett kétüléses roadster karosszéria volt. Ez volt Bugatti első Super Sport modellje, amely nemcsak egy új kategória alapját képezte, hanem tökéletesen ötvözte a kényelmet a sportosságot. A Type 55 végsebessége 180 km/óra volt.

Gyönyörű ez az új egyedi Bugatti Chiron 33

A Type 55 Super Sportból mindössze 38 darabot készítettek. Öröksége megragadta az egyedi kivitelezésekre szakosodott Sur Mesure csapatának fantáziáját és így született meg a ‘55 1 of 1’. Az autó természetesen egyedi megrendelésre készült (állítólag Dubajba fog kerülni), de a megrendelő majdhogynem szabad kezet adott a francia csapatnak, hogy milyen vonalon induljanak el, aztán egyeztették az apró részleteket.

A Sur Mesure csapat a Jean Bugatti által bevezetett, híres kéttónusú festésre összpontosított, a fekete és sárga kombinációt használva, amelyet Ettore Bugatti annyira kedvelt.

Gyönyörű ez az új egyedi Bugatti Chiron 34

 A Type 55 Super Sport utalásai a ‘55 1 of 1’ utasterében is visszaköszönnek. A kabinban fekete bőr és Alcantara borítás található, amely harmonizál a külsővel, és egyedi kiegészítők, a fejtámlákba pedig ‘55 1 of 1’ feliratokat hímeztek. Az ajtópanelekben is visszaköszön a modell neve, kézzel varrott, elhalványuló ‘55’ feliratokban.

Gyönyörű ez az új egyedi Bugatti Chiron 35

Jean Bugatti aláírását pedig elhelyezték az ajtóküszöbökön és az autó dedikációs tábláján. Mellé egyedi keréktárcsák is járnak az egyedi Chironhoz.

Az egyediség csak a szemnek jár, ugyanis ebben a Chironban is ugyanaz a technika dolgozik, mint egy „átlagos” Super Sportban: nyolcliteres W16-os motor, 1600 lóerős teljesítménnyel. A maximális fordulatszám  7100/perc, az 1600 Nm nyomatéki csúcs 2000 és 7000/perc között áll rendelkezésre.

A hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó 403 km/óránál kapcsolja a hetedik fokozatot. A 400 km/óra alatti tartományban sem lustult az autó: álló helyzetből 5,8 mp alatt gyorsul 200 km/órára, 12,1 mp alatt 300 km/órára. A technika váltás közben sem engedik visszaesni a turbó töltőnyomását: mindössze 0,3 mp szünet után máris ismét 2,8 baron (!) dolgozik a kompresszor.

Írtunk már korábban hasonlóan egyedi, történelmi medencébe mártott Chironról: