A legdrágább sportautók gyártói az elmúlt években szinte kivétel nélkül a teljes elektromos átállás felé kacsingattak, de a megváltozott piaci viszonyok és a vevők elvárásai más irányba terelik őket. Alig tudják eladni a méregdrága rekorder villanyhajtású hipersportkocsit, a Rimac Neverát, miközben az Aston Martin marad a jó öreg V12-es konstrukcióknál, ahogy a Ferrari sem mond le a szívó tizenkét hengeresek őrjítő hangjáról, legfeljebb hibridként árulják őket.

A folyamat legkomolyabb bizonyítéka, hogy Mate Rimac, a Bugatti vezérigazgatója, a Rimac Nevera megálmodója is úgy nyilatkozik, hogy a legendás francia márka utolsó vérig benzines marad majd. Az autózás jövőjéről szóló csúcstalálkozón beszélt minderről, Londonban. Rimac elmondta, hogy a belső égésű motor marad a Bugatti kínálatában, a Chiron utód egy műszaki csodával, V16-os motorral jön majd, a bemutató idén nyáron várható. 

Ha minden töltőállomás bezárt, ez a hiperautó akkor is marad benzines 1

„Nem látom okát, hogy 2035 után miért ne gyárthatnánk belső égésű motorokat, teljesen új fejlesztésű konstrukciónk van, és ezt akarjuk használni egy darabig. Tisztában vagyok a szabályozásokkal, és semmi se teszi ezt lehetetlenné. A beszámolók címei szerint 2035-től betiltják a belső égésű motorokat, de a pontos jogi szöveget olvasva ez sehol sem található. Bárki építhet ilyen motort, vállalva az esetleges büntetőkvótákat.”

Privilégium lehet a benzines motor

A Bugatti kiemelkedő státusza lehetővé teszi mindezt, a tulajdonosok megengedhetik maguknak, hogy ezeket az extra költségeket kifizessék, és képesek finanszírozni az új, fenntartható, környezetbarátnak bélyegzett megoldásokat. Rimac szerint a jövőben saját márkás, otthon telepíthető Bugatti töltőállomások kifejlesztése is elképzelhető, ahová szintetikus üzemanyagot szállítana a cég a gazdag vevőknek. 

Természetesen ez a kijelentés most a vevőknek és a sajtónak szól, hiszen jön a Chiron utódja, aminek kell a hírverés. A konstrukció teljesen új lesz, állítólag az utolsó csavarig friss tervezés. A legnagyobb változást az jelenti majd, hogy a W16-os hengerelrendezésről váltanak a klasszikus V16-ra, vagyis a szűk hengerszögű, rövid blokk helyett egy 1930-as éveket idéző, régi vágású, hosszú 16 hengerest kap majd a modell.