A világ számos pontján, köztük az Egyesült Államokban továbbra is fejtörést okoz, hogy a közlekedésbiztonság korántsem tart azon a szinten, mint amin kellene. Megvan azonban a következő lépés, amivel javítanának a helyzeten: Kaliforniában elfogadtak egy törvényjavaslatot, amivel azt szeretnék elérni, hogy az autósok csökkentsenek a sebességen – írja a Road & Truck.
Ennek értelmében 2029-től a Kaliforniában gyártott és/vagy értékesített járművek 50 százalékát olyan passzív sebességkorlátozóval kell felszerelni, ami 10 mérföld/óránál, azaz 16 km/óránál nagyobb mértékű sebességtúllépés esetén figyelmeztető hang- és fényjelzést ad ki. Bár fizikailag ez sem akadályozná meg a gyorshajtást, abban bíznak a döntéshozók, kellően bosszantó lesz ahhoz, hogy a sofőröket lassításra ösztönözze.
Amennyiben augusztus 31-én a közgyűlés is rábólint, majd törvénybe iktatják az új szabályozást, az 2032-től minden személy- és teherautóra, továbbá autóbuszra vonatkozni fog – egyedül a mentőautók jelentenek majd kivételt.
A passzív sebességkorlátozó kapcsán egyelőre kevés részlet került nyilvánosságra. Ezek közé tartozik azonban, hogy a beépített rendszernek elsősorban a jármű GPS-adataira fog támaszkodni, és ezek alapján fogja meghatározni az aktuális sebességhatárokat – ahol egymásnak ellentmondó korlátozásokat észlel, ott a magasabb értéket veszi számításba.
Miközben Japánban kabalafigurákkal sikerült elérni, hogy javuljanak a baleseti statisztikák, idén júliustól az Európai Unió tagállamaiban is az autók kötelező részévé válik – sok más mellett – a fedélzeti eseményadat-rögzítő, más nevén a feketedoboz. Az uniós változásokat az alábbi cikkünkben foglaltuk össze részletesen: