A kedvedet biztosan nem hozza meg az autóvásárláshoz ez a hirdetés, de az mindenképp becsülendő, hogy a tulajdonos ennyire őszintén leír mindent. Az autó pedig feleannyiba sem kerül, mint egy csúcskategóriás okostelefon, szóval akár jó vétel is lehet ennyiért, ha még ugyanennyit ráborít valaki.

1970-től 2001-ig összesen nyolc generáció viselte a Carina nevet. A Toyota középkategóriás modelljéből a T190 kódjelű volt az 1992 és 1997 közötti Carina E, amelynek ötajtós változata a mai trendeknek is megfelelne kupészerű tetővonalával. Születésére rémesen egyszerű a magyarázat, a japánok úgy gondolták, hogy szükség van egy olyan autóra, ami a hagyományos szedánok és a sportos Celica között helyezkedik el. Az 1,6 literes, szívó benzines 4A-FE motor legendásan megbízható, de kínálták dízellel is és találhatunk belőle még kétliteres benzinest is, de azok elég ritkák.

A Carina E (mint Európa) utódja az Avensis lett, amibe ugyanez a motor került.

Így szól a hirdetés: 

Eladósorba került a fáradt büszke. 1993-as, japán gyártmány, 1.6 XLI Carina. Sokadik tulajaként 2020 novemberében került hozzám, akkor 318 ezer km volt benne, jelenleg 395.855 km van benne, ez még növekedhet, hiszen rendszeresen használom az autót. Kezdem a negatívumokkal, hamar elrettenjen mindenki.

  • Műszaki 2024. 06. 27-én lejár.
  • Az autó rohad! 31 éves, ridegtartáson volt sajnos szinte végig, meglátszik rajta. Körbe a sárvédők, a bal hátsó küszöbvég elég ramaty állapotban van. Baloldali A oszlopon is van belőle.
  • A festék hámlik. UV megette az évek alatt.
  • Felfüggesztésben bal elöl valami csörgő hang jön, szerelő nem találta, elvileg minden jó.
  • Klíma van benne, csak nem működik, megpusztult a kompresszor. Pedig amíg működött, jó volt, nem eresztett, 2022 tavaszán állt meg, túléltem vele 2 nyarat nélküle.
  • Olajfolyás, fogyasztás van, nagyjából 2500 km/liter.
  • Kipufogót leszakítottam 2023 decemberében katalizátor utántól a kurva Ikea mélygarázsban, Hasperék ideiglenesen összehegesztették, de a téli latyak megette, valahol kifúj. Legalább hangra racse.
  • 2024. 05. 13-án sikeresen beesett a műszerfalba a ködlámpa-ablakfűtés-vészvillog gombhármas, a műanyag csavarmenetek fáradtak el, ez most elég puttón van megoldva, hogy használható legyen, de filléres tételek a műanyag keretek cseréje, csak nem jutok el odáig, ha a leendő vásárlót ez riasztaná el, adjon néhány napot és kicserélem.
  • Kétszer volt vele balesetem, egyszer én voltam balfasz, ott egy jobb oldali lámpaszettcsere volt, és visszakalapálták, egyszer pedig piros lámpánál úgy döntöttek, hogy a csomagtartómban szeretnének megállni. Itt nagy baj nem lett, csak pont elég, hogy gyűrött legyen a segge.
  • A hátsó ajtók nyitásánál a beltérvilágítás nem kapcsol. Általában elöl szállok be az autóba, engem nem zavart.
  • Az eredeti (A oszlopos) rádióantennát előző gazdiék letörték, hátsó ablakra van téve egy antenna.
  • Szivargyújtója nem működik.
  • Autópályán benyalt egy kavicsot a szélvédő. Pici pötty, de megemlítem, legyen tiszta.

Megvan az év legőszintébb használtautó-hirdetése 2

Na most, hogy elhordtam minden szarnak mind az autót, mind magamat, hogy milyen rossz tulaja voltam, azért mondanék róla néhány dolgot, amit megcsináltattam rajta.

  • Amikor megvettem, a fékcsövek eléggé el voltak rohadva, és a fék se volt épp fullos. Ezt 2022-ig bezárólag teljesen rendbetetettem.
  • Új fékcsövek, fékfolyadék, elöl új féktárcsák, fékpofák, jobb elöl új féknyereg, hátul kettő új fékdob.
  • A felfüggesztésben elöl rengeteg minden cserélve volt. Gólyalábak, stabpálcák, szilentek stb. Hátul a gólyalábak még régiek, de ott is folyamatosan cseréltettem, amit kellett. Ez 2023-as műtét volt.
  • Egy eldurrant vízcső (motorblokk-vízpumpa közti) hatására felújításra került a hűtőrendszer is, új hűtő, bele megfelelő hűtőfolyadékkal, és természetesen a gumicső is cserélve lett. Ez is 2023-as műtét volt.
  • 2022-ben kapott új aksit.
  • 350.000 km-nél kapott új vezérlést.
  • Olajcsere-periódusokra mindig figyeltem, kb. 9000 km-enként vittem cserére.
  • Jelenleg Dezent alufelniszettre szerelt nyári gumikon fut, 2022-ben vettem a gumikat rá, még a jelenlegin kívül 2 szezon van benne, szóval ők jó állapotúnak mondhatóak. Az acélfelni + dísztárcsa kombón van a téli szett, ők is jó állapotban vannak, 2021-es vásárlás.
  • 2021-ben sikerült Hévízről gyújtáskábel-szakadásnak hála hazabattyogjak vele időnként 3 hengeren, semmi baja nem lett szerencsére, de gyertyák, gyújtáskábelek, gyújtáselosztó-fedél cserélve lett.

Megvan az év legőszintébb használtautó-hirdetése 3

Remélem, hogy mindent összeszedtem, nem szeretnék semmit elhallgatni, nem tartom sok értelmét, de előfordulhat, hogy valamit kihagytam/rosszul írtam, nem vagyok szerelő, és igazából ez volt a fő problémám is. Budapestiként nincs se helyem, se megfelelő szerszámom autót bütykölni, a szerelők drágák, különösen a karosszérialakatos, egyszerűen nem rentábilis az autót megcsináltatni nekem. Az autót egyébként nem hívnám problémásnak/betegágynak (vagy bármi hasonló nepperes szakzsargonnak), mert elvitt mindig mindenhova, és haza is hozott. Mindig beindul, mindig elindul, mindig eljutottam vele célomig, és haza is.

A kérdés már csak az, hogy te megvennéd ezt az autót?

Megvennéd ezt az autót?
Igen
35% (4897)
Nem
40% (5723)
Talán
25% (3471)