Leselejtezett, nyugdíjazott Ikarusok várják, hogy egy élményparkba kerülhessenek, ahol új életet kezdhetnek – legalábbis ez volt a terv, amelyről a Szellemvárosok blog számolt be néhány hete.

A buszok tulajdonosának állítása szerint a járművekből kiállítást, buszmotelt, játszóteret, kalandparkot és hasonló dolgokat szeretett volna építeni, ezért is halmozta fel az Ikarusokat, de sajnos a vállalkozás meghiúsult. Sokak bánatára…

A magyar buszokat összegyűjtő férfi a bürokrácia hálóján nem tudta átvágni magát, falakba ütközött az engedélyek beszerzésekor, az évek csak teltek, a buszok állapota pedig ezalatt egyre csak romlott – olvasható Gyula beszámolójában. De az alábbi videóban is elhangzik.

Az Ikarus

Az Ikarus egyike a magyar ipar egy időben legsikeresebb, valóban világhírű márkaneveinek. Az állami autóbuszgyár előtörténete 1895-ig nyúlik vissza, viszont Ikarus néven csak a második világháború után kezdtek tevékenykedni. Az Ikarus mint állami vállalat az 1970-es és az 1980-as években a világ legnagyobb járműgyártói közé tartozott és meghatározó szerepet töltött be nem csupán a keleti blokk államainak piacán, hanem a világpiac egyéb országai, többek között a nyugati államok körében is.

A történt sajnos nem végződött happy enddel, a buszokat végül fémhulladékként értékesítette új tulajdonosuk.

 

Mivel több busz is egykor a Miskolci Városi Közlekedési Részvénytársaság szolgálatában közlekedett, arra tippelünk, hogy valahol Borsodban lehetnek lerakva ezek a buszok. A dimbes-dombos tájat elnézve nem kizárt, hogy a Bükkben.

Végül adja magát a dolog, ha már buszokról volt szó, hogy megkérdezzük: a hazai buszsofőrök himnuszát hallottad már?