A szegeder.hu a Magyar Kerékpárosklub helyi szervezetének fotóját fedezte fel a Facebookon, amelyen egy bordó Tesla Model Y látható a Fogadalmi templom oldalánál parkolva. Az autó mögött egy nagy teljesítményű dízelaggregátor, áramfejlesztő áll utánfutón, és a kép tanulsága alapján épp dolgozik: tölti a villanyautót.
A bejegyzésben megjegyzik, hogy „az elektromos autók körül elég sok a kérdés továbbra is. Az akkumulátorok gyártása és hulladékként kezelése környezeti problémákat vet föl, csakúgy, mint az áram megtermelése.” Véleményük szerint a városi közlekedésben az elektromos autó nem megoldás, hiszen ezekkel „ugyanúgy állunk a dugóban, föltartjuk a tram-traint, buszt, trolit, és ugyanolyan nehéz velük parkolót találni, és valahogy a közterületi töltésüket is meg kell oldani, ráadásul a töltés jóval tovább tart, mint egy tankolás”.
Innen már csak egy ugrás a végkövetkeztetés, miszerint a városi közlekedés fenntartható alternatívája a kerékpár, és hogy „az elektromos autókkal valójában nem a világot akarják megmenteni, hanem az autóipart”. Azt azért illik hozzátenni, hogy az áramfejlesztő egy rendezvény miatt került a helyszínre, és már üzembe állítva miért ne lehetne róla tölteni egy elektromos autót is?
Ezt a feltételezést erősítette meg az információ, amit Horváth András, az elektromobilitás egyik vezető hazai élharcosa és elektromosautó-tesztelő osztott meg közösségi oldalán. Mint írja, „emberünk abból él, hogy aggregátorokat ad bérbe. Teslával vontatja őket különböző helyszínekre, itt épp Szegedre. Nem azért hord magával egy sok milliós aggregátort, hogy az autót töltse ha az lemerül”.
Az ilyen fotók mindig nagy vitákat gerjesztenek a közösségi oldalakon. Villanyautósok, a klímaváltozás miatt aggódók és a hagyományos autók hívei mindig meglátják egy ilyen fotóban a saját igazukat.