Néhány napja írtunk a sárga-fekete színben pompázó Bugatti Chiron ’55 1 of 1′ modellről, de akkor még nem is sejtettük, hogy bemutatója után nem sokkal a francia manufaktúra lerántja a leplet az utolsó, 500. Chironról, amely egy 1600 lóerős Super Sport változat.

De a Mátrix óta tudjuk, hogy „minden, aminek kezdte van, véget is ér”, ez a Chiron esetében most jött el, a L’Ultime névre keresztelt autó az utolsó a sorban.

Galéria

Itt az utolsó Bugatti Chiron, így búcsúzik az autóipar csúcsa 2

A Veyron utódját, a Bugatti Chiront 2016-ban kezdték gyártani és 8 év elteltével ki is futott az 500 darabban limitál széria. Ezzel az Atlantic Blue és French Racing Blue színekben pompázó Chiron Super Sporttal int búcsút a francia gyártó, lezárva egy rendkívüli teljesítményekkel teli korszakot. A Chiron volt az első 1500 lóerős, sorozatgyártású, közúti autó, és az első sorozatgyártású autó, amely átlépte a 480 km/órás sebességet.

Az autó kézi összeszereléssel készült a Bugatti Sur Mesure részlegénél, ahol a megrendelővel közösen találták ki, hogy milyen tematikájú legyen az utolsó Chiron. A tulajdonos szerette volna, ha megjelennek az autón a Chiron életének fontosabb mérföldköveinek helyszínei, ezért láthatók különböző városnevek a karosszérián. A küszöbökön helyet kapott a modellnév, a hátsó szárnyra pedig #500 felirat került, amely az utolsó példányszámra utal, ahogy a keréksapkákon is látható az 500/500 megjelölés.

Itt az utolsó Bugatti Chiron, így búcsúzik az autóipar csúcsa 39

Ebben a Chironban is ugyanaz a technika dolgozik, mint egy „átlagos” Super Sportban: nyolcliteres W16-os motor 1600 lóerős teljesítménnyel. A maximális fordulatszám 7100/perc, az 1600 Nm nyomatéki csúcs 2000 és 7000/perc között áll rendelkezésre.

Itt az utolsó Bugatti Chiron, így búcsúzik az autóipar csúcsa 40

A hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó 403 km/óránál kapcsolja a hetedik fokozatot. A 400 km/óra alatti tartományban sem lustult az autó: álló helyzetből 5,8 mp alatt gyorsul 200 km/órára, 12,1 mp alatt 300 km/órára. A technika váltás közben sem engedi visszaesni a turbó töltőnyomását: mindössze 0,3 mp szünet után máris ismét 2,8 baron (!) dolgozik a kompresszor.

Itt az utolsó Bugatti Chiron, így búcsúzik az autóipar csúcsa 41

A Chiron utódját állítólag idén júniusban leplezi le a Bugatti, de azt már most elárulták, hogy hála az égnek nem lesz elektromos, sőt egy klasszikus V16-os motor kerül bele, amelyről ITT írunk részletesen.