Gazdaságilag egyre kevésbé éri meg javítani az autókat, ezért a biztosítótársaságok totálkárossá nyilvánítják a balesetben sérült autók 21 százalékát az Egyesült Államokban, ami ötszörös növekedést jelent az 1980-as állapothoz képest. Arra számítanak a szakértők, hogy ez az arány akár 30 százalékig is felkúszhat, ahogy az eddiginél is összetettebbé válnak az autók.
Ezért részben a vezetéstámogató rendszereket okolják, a technológiájukhoz szükséges érzékelők, valamint kamerák cseréje és kalibrálása ugyanis több ezer dollárral dobja meg a javítás költségeit. Az sem segít a helyzeten, hogy a munka- és anyagköltségek emelkedése már az alapvető javításokon is érzékeltetik a hatásukat – összegezte a CCC Intelligent Solutions jelentését a Bloomberg.
Arra is kitér a jelentés, hogy nagyobb arányban továbbra is a belső égésű motorral szerelt járműveket minősítik totálkárosnak, noha az elektromos autók javítása lényegesen többe kerül. Ez azonban változhat, amennyiben elkezd zuhanni az értékük, a Tesláknál pedig már tavaly év elején látható volt a tendencia kibontakozása. Emiatt főként azoknak fájhat majd a fejük, akik a koronavírus-járvány idején, jóval drágábban vásároltak villanyautót, az akkori vételár ugyanis korántsem fedezi a jelenlegi értékét.
Azzal, hogy egyre nő a totálkáros esetek száma, az olyan árveréssel foglalkozó cégek járnak igazán jól, mint a Copart. A portál szerint csak tavaly 23 százalékkal nőtt a részvényeinek értéke, míg az elmúlt évtizedben 1110 (!) százalékos növekedést produkáltak.