A Porsche alapos ráncfelvarrással tartja frissen a 2019 óta piacon lévő villanyhajtású Porsche Taycant, enyhe külső módosításokkal és komoly hatékonyságot növelő technikai változtatásokkal. A cél természetesen a korosodó Tesla Model S vásárlóinak, tulajdonosainak elcsábítása, ennek érdekében pedig a vevők zsebére is akarnak hatni. Konkrétan fizetnek 4500 dollárt, ha valaki Taycanra cseréli használt Tesla Model S típusú elektromos autóját. 

Technikailag bármilyen autóval be lehet szállni, de a Porsche célja elég egyértelmű ezzel a konstrukcióval, azokat akarják elszipkázni, akik jelenleg egy Tesla Model S-t használnak, az Egyesült Államokban alapvetőnek számító lízingkonstrukció keretein belül. A Cars Direct értesülése szerint a meglévő autó havi részleteit fizeti ki a Porsche, szerződéstől függően. Akinek 1-2 hónap van még hátra, az 1500 dolláros (550 ezer forint) jóváírást kap, 2–3 között 3000 dollár (1,1 millió forint) jár, 3–6 hónapért pedig jár a teljes összeg 4500 dollár (1,6 millió forint). 

Fizet a Porsche az átpártoló Tesla-tulajdonosoknak 1

A ráncfelvarráson átesett Taycan komoly módosításokat kapott. A korábbi 270 helyett immár akár 320 kW-tal tölthető (800 V-os töltőinfrastruktúra használatakor). Ennél is erősebb: az eddigi 290 helyett akár 400 kW-os a módosított vezérlésű regeneratív fékrendszer. A 300 kW feletti töltési teljesítményt akár 5 percen át képes tartani a Taycan, a legnagyobb akku az eddigi 93 helyett 105 kWh-s.

Fizet a Porsche az átpártoló Tesla-tulajdonosoknak 2

A módosításoknak hála a maximális elméleti hatótávolság több mint harmadával (!) nőtt, a korábbi 503 helyett immár akár 678 kilométert ígér a Taycan. A takarékosságból a kifejezetten ide fejlesztett, kisebb gördülési ellenállású, 21 colos abroncsok is kiveszik a részüket. A belépő verzió a korábbi 5,4 helyett 4,8 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/órára, a Taycan Turbo S-nek ugyanehhez az eddigi 2,8 helyett csupán 2,4 másodpercre van szüksége.