Példátlan szorgalommal gyűjti a kilométereket egy Toyota tulajdonosa az Egyesült Államokban: néhány napja jelent meg a Redditen egy bejegyzés arról, hogy már 1,415 millió kilométer van a Tundra számlálójában, noha mindössze hat évvel ezelőtt, 2018 áprilisában vásárolták az autót – szúrta ki a Carscoops.

A számok nyelvén ez azt jelenti, hogy az autó vásárlása óta eltelt 73 hónap folyamán havonta legalább 19 377 kilométert tettek meg a Toyotával. Ez heti bontásban körülbelül 4500 kilométernek felel meg, napi szinten pedig 644 kilométert jelent – képzeljük el úgy, mintha az autó tulajdonosa minden egyes nap megjárná oda-vissza Békéscsabát és Győrt.

Ha az eddigi adatok döbbenetesnek tűntek, most kapaszkodjunk meg: a megtett távolság és az eltelt idő hányadosa azt sugallja, hogy 26 km/órás átlagsebességgel halad a pick-up, amióta legördült a gyártósorról.

Most Mileage Ever Seen on 2019😱
byu/Human-Chapter-2784 inJustrolledintotheshop

Még azt is kiszámolták, mennyi üzemanyagot fogyaszthatott a Tundra orrába helyezett, 5,7 literes i-Force MAX motor. Feltételezve, hogy az eddig megtett távolság 95 százalékát autópályán, tehát 100 kilométerenként 13,07 literes fogyasztással teljesítette, az illető több mint 188 ezer liternyi üzemanyagot vásárolhatott az elmúlt években. Az amerikai átlagárakkal kalkulálva ez 150 ezer dolláros kiadást jelent, ami jelen sorok írásakor 54,8 millió forintnak felel meg.

Joggal merül fel a kérdés, hogyan birkózik meg ekkora igénybevétellel a Toyota. Az eddigiek alapján egész jól: végig a japán gyártó márkaszervizeiben szervizeltették, a szükséges karbantartásokon (olajcsere stb.) túlmenően körülbelül 800 ezer kilométer után volt szükség egy új sebességváltóra, aztán néhány kerékcsapágyat is kicseréltek. Még a V8-as blokk is eredeti, ami 386 lóerős teljesítményre képes, 544 Nm-es forgatónyomaték kíséretében.

Hatévesen már a 1,5 millió kilométert karcolja ez a Toyota 1

Illusztráció: Toyota

A Tundra gyártását 1999 májusában kezdték meg, azóta már a harmadik generációnál tart. A mostani történet főszereplője a második korszakból, annak is a második, 2014-es ráncfelvarrást követő ciklusából származik.

Számos sokat futott autóról írtunk már, példának okáért – mint arról néhány hónappal ezelőtt beszámoltunk – egy Toyota Tacomát 2,6 millió kilométerrel nyugdíjaztak, ráadásul úgy került 16 év után parkolópályára a pick-up, hogy bírta volna még: