Augusztusban, az RM Sotheby’s aukcióján lehet majd lecsapni a kétezres évek legérdekesebb, kis példányszámban épített szupersportkocsijára. Ehhez vélhetően komoly anyagi háttérre lesz szükség, az előzetes várakozások szerint akár 200 milliót is érhet ez a 2008-as Spyker C8 Laviolette. 

A típust eredetileg 2001-ben dobta piacra a Spyker, ezt a példányt 2009-ben a Genfi Autószalonon állították ki. A szereplés után egy privát gyűjtőhöz került, aki nem élvezte túlságosan a gépet, gyakorlatilag sohasem vezették a különlegességet, ebben az időszakban 60 kilométert tettek meg vele.

Nemesi hangulatú giccs és száguldás 200 millióért 1

A következő tulajdonos sem vitte túlzásba, de azért a kormányt és az üléseket újrabőrözték, a Spyker eredeti beszállítójától megvéve az alapanyagokat. 

Spyker

Az eredeti márkát Jacobus és Hendrik-Jan Spijker alapították. A testvérek korukat messze megelőzve összkerékhajtású autókat gyártottak. A külföldi klientúra kedvéért a cég nevét Spykerre egyszerűsítették. Az első világégés idejére már repülőgépgyártással is foglalkoztak. A cég 1925-ig működött.

Az 1999-ben alapított Spyker Cars csupán nevében rokona az eredeti vállalkozásnak. A Spyker Cars jellemzően V8-as Audi motorok köré építette fel extravagáns sportautóit, amelyek különleges védjegye volt a nyitott rudazatos sebességváltó és a giccs határán egyensúlyozó belső kidolgozás. A márka rövid időre a Forma 1-be is belekóstolt, de fejlesztettek luxuskerékpárt is.

Ma már 125 megtett kilométert mutat a számláló, az eladó szerint ez a legszebb állapotú példány. Az biztos, hogy a Spyker C8 Laviolette egy kortalan darab, a klasszikus, II. világháború előtti autók stílusát modern megoldásokkal, technológiával ötvöző autó mellett egy Porsche műanyag tejfölösdoboznak tűnik. 

Nemesi hangulatú giccs és száguldás 200 millióért 2

Persze a kis szériás gyártásnak megvannak a hátrányai, míg az utastér valódi kézműves remek, a kézi váltó látszó rudazata igazi iparművészeti alkotás, addig a motor 4,2 literes Audi V8-as, 395 lóerővel.

Nemesi hangulatú giccs és száguldás 200 millióért 3

Hátsókerék hajtás, kézi váltó, 6 fokozat, önzáró differenciálmű, egyszerű, régi recept, ami ebben az autóban is működött, kiválasztottnak érezhette magát, aki megtehetett vele pár kilométert.

Mondjuk például a Vezess, hiszen 2006-ban mi is kipróbáltunk egy ilyen csodás autót: