A sebességhatárok betartását ellenőrző, sőt azt szorgalmazó technológiák már ott vannak minden új autóban az európai piacon. Figyelik a táblákat, és hangjelzéssel, vizuális jelekkel mutatják, hogy tilosban járunk. Még kikapcsolható, de pár típusnál nem túl egyszerű, és a jelzéstől függetlenül emelhetünk a tempón, ha elviseljük a csipogást.
Az Egyesült Államokban még nincs ilyen megoldás, de az IIHS felmérése szerint a helyi autósok 60 százaléka egyáltalán nem bánná, ha lenne valamilyen gyorshajtásgátló elektronika. Sőt, a kérdőív kitért egy még radikálisabb megoldásra, az ISA (intelligens sebességasszisztens) alkalmazására.
Ezt alkalmazva nehezebb lenne lenyomni a gázpedált, ha túllépjük a megengedett sebességet. Erre a megkérdezettek 50 százaléka válaszolt pozitívan, amiben motiválhatta őket az is, hogy az ISA mellé alacsonyabb biztosítási díj is járna. Amikor a kérdésben ezt a helyzetet vázolták fel, akkor a válaszadók 70 százaléka igent mondott a technológiára.
Az IIHS, amely az USA-ban kötelezővé kívánja tenni ezeket a funkciókat, összesen 1802 sofőrt kérdezett meg, akiket a tanulmányhoz három csoportra osztottak. Az egyik csoportot az olyan biztonsági extrákról kérdezték, amelyek csak figyelmeztetést adnak a sebességtúllépésről, egy másik csoportot olyan rendszerekről, amelyek megnehezítik a gázpedál lenyomását, egy harmadikat pedig a legszigorúbb megoldásokról, amelyek korlátozzák a gyorsítást, amikor a jármű túllépi a sebességhatárt.
A megkérdezett járművezetők közel 60 százaléka mondta azt, hogy elfogadhatónak tartaná az első, csak figyelmeztető technikát, a keményebb gázpedálra 51 százalék bólintott rá, a teljes sebességkorlátozó technológiát pedig 48 százalék helyeselné. Ennek alapján úgy tűnik, a sofőrök komoly aránya nem idegenkedik az autókba szerelt sebességkorlátozó elektronikától, még az egyéni szabadság hazájában, az Egyesült Államokban sem.