A japán elektronikai gigacég ugyanis bejelentette, hogy a megváltozott piaci körülmények, a villanyautók iránti kereslet enyhülő növekedése miatt változtatnak a stratégián. Eredetileg, egy évvel ezelőtt még 2030-ra négyszeres kapacitásbővülést irányoztak elő, az évi 50 GWh termelés helyett 200 GWh-t kitevő akkumulátor előállításával. Ez négyszeres bővülés, a Panasonic pedig olyan cégeknek szállít, mint a Tesla, vagy a Lucid. 

A japán cég látja a piaci folyamatokat, ezért a bővülés üteméből visszavettek, a 200 GWh-s cél megmarad, de 2030 helyett már nincs dátuma.

Elérik, amikor elérik, valamikor a jövőben. 

A számok, statisztikák érdekes képet mutatnak, a villanyautók mellett kardoskodók könnyen mondhatják, hogy minden évben újabb rekordot dönt az eladások száma. Ez a Panasonic számára fontos észak-amerikai piacra is igaz, de a beszállítók számára fontos növekedési ütem viszont csökkent. 

„A jelenlegi piacot nézve úgy döntöttünk, hogy meghatározott célszámhoz történő ragaszkodás helyett fontosabb, hogy tisztességes nyereségre és bizonyos mértékű piaci részesedésre törekedjünk” – idézi a Nikkei Asia lap a Panasonic vezérigazgatóját, Kazuo Tadanobu-t.

A Volkswagen tavaly jelentette be, hogy nem nyit új akkumulátorgyártó üzemet Kelet-Európában, pontosan Csehországban. A döntés után Klaus Zellmer, a Skoda Auto elnök-vezérigazgatója újságíróknak  racionálisnak nevezte a VW döntését. Ugyanakkor azt mondta: az autóipar átalakulása elkerülhetetlen.