Kevesen tudják, de az egyébként a BMW égisze alá tartozó Rolls-Royce-nak létezik egy, a személyautó-gyártástól különálló vállalata, mely a napokban egy új, V10-es hibridmotorral rukkolt elő. A slusszpoén az, hogy az 1496 lóerős hajtásláncot a Rolls-Royce Holdings nem valamelyik luxusautóba, hanem a jövő tankjaiba szánja.

Tankokba épít motort a luxusautó-gyártó 1

Fotó: Rolls-Royce

A csaknem 1500 lóerő óriási ugrást jelent a korábbiakhoz képest, hiszen a Rolls-Royce motorrészlegéhez tartozó mtu 199-es sorozat eddigi hat-, illetve nyolchengeres erőforrásai – kiviteltől függően – 354-1088 lóerős teljesítményre voltak képesek. Ennek ellenére a következő célt is kitűzték: Christian Wolf, a katonai motorok és rendszerek fejlesztéséért felelős vezető elmondása szerint

már egy még erősebb, 1632 lóerős változaton is dolgoznak.

Tankokba épít motort a luxusautó-gyártó 2

Fotó: Rolls-Royce

Az 50-70 tonnás harckocsikba tervezett, V10-es dízelmotoron alapuló hibridhajtás kapcsán kiemelték, még előnye is lehet annak, hogy szerepet kapott benne az elektromos rásegítés. Így ugyanis nemcsak erősebb, hanem halkabb is lett az erőforrás, ami jól jöhet, ha éppen arról van szó, hogy észrevétlennek kell maradni.