A legtöbben úgy gondolják, az elektromos autó a modern kor vívmánya, ezzel szemben az igazság az, hogy már több mint egy évszázados múltra tekint vissza. Ennek ékes példája ez a Waverly Model 93, ami 111 évvel ezelőtt, még az autógyártás hajnalán gördült le a gyártósorról.

Hintószerű kialakításával az 1913-as évjáratú modell megfelel a korabeli sztenderdeknek, emellett a mai szemmel nézve szokatlan megjelenésű fényszórói, a laprugós felfüggesztése, valamint a fából készült kerekre húzott, fehér oldalfalú gumikat érdemes kiemelni. Az utastérbe egy piros, kanapészerű ülés került, a műszerfalon pedig egy kormánykar, valamint különböző mérőórák köszönnek vissza.

A képre kattintva galéria nyílik:

Ilyen egy villanyautó, amit 1913-ban gyártottak 1

A cikkben szereplő példány augusztusban, a Mecum kanadai árverésén kerül majd kalapács alá. Majdnem 100 éven át ugyanannak a családnak a birtokában volt, az első tulajdonosváltáson 2002 szeptemberében esett át. Az évtizedek előrehaladtával az akkumulátort, a motort, a hajtást és a vezérlést is vagy felújították, vagy kicserélték. A Waverly autóját emellett egy integrált akkumulátortöltővel is ellátták, ami egy 120 V-os szabványaljzaton keresztül teszi lehetővé az akkumulátorok töltését.

Ilyen egy villanyautó, amit 1913-ban gyártottak 21

Fotó: Mecum

Ilyen egy villanyautó, amit 1913-ban gyártottak 22

Fotó: Mecum

A kikiáltási – vagy a becsült leütési – árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra, ám abból kiindulva, hogy a villanyautó-gyártás őskoráról beszélünk, továbbá a használati útmutatója és az eredeti katalógusa is a mai napig megvan, nem zárható ki, hogy nagyobb összegért cseréljen gazdát.