Ehhez pedig nem kell más, mint egy rosszul elhelyezett hirdetőtábla. A típust gazdagon felszerelték vezetéssegítő extrákkal, radar, ultrahangos érzékelő, kamerák, sőt egy LiDAR is  került bele. A hardver azonban nem minden, ezek megfelelő alkalmazásához okos vezérlésre is szükség van, a finomhangolás azonban úgy tűnik nem volt száz százalékos a kínai márkánál. 

A rendszer ugyanis egy hirdetőtáblán, az út felett szereplő két autót ismert fel, és úgy gondolta, ezek akadályként állnak keresztben az autópályán. Ezért aktiválta az autonóm vészfék-rendszert,  amely 77 km/órás tempóról hirtelen megállította a kocsit. 

AEB – Az autó fékez helyettünk

Az AEB veszély esetén automatikus fékezéssel segít a baleset elkerülésében, vagy mérséklésében. Az autó első lökhárítójára szerelt radar és a szélvédőre rögzített kamera együtt figyeli az olyan potenciális veszélyeket, mint a gyalogosok és más autók. A rendszer első fejletlenebb változatai még csak az autókra reagáltak, az újabb modernebb rendszerek a kerékpárosokat és gyalogosokat is képes azonosítani.

A mögötte haladó autóban viszont nem volt ilyen rendszer, a hús-vér vezető pedig nem számított ilyen hirtelen megállásra, így hátulról eltrafálta a kamu akadályok miatt megálló szabadidő-autót. Az esetek döntő többségében jól dönt a rendszer, és segít megakadályozni a ráfutásos baleseteket, gázolásokat.

Az ilyen esetek azonban rávilágítanak, hogy milyen irányban lehet még fejleszteni. Egyfelől az utak mentén nem túl szerencsés élethű autókat, gyalogosokat ábrázoló hirdetést elhelyezni, másrészt a sofőröknek sem szabad teljesen az ilyen rendszerekre hagyatkozni, ma még mindig készen kell állni a váratlan helyzetekre a volán mögött, és ismerni kell, hogy a vezetéssegédek egy adott helyzetben hogyan reagálhatnak. 

A fejlesztők előtt pedig ott a feladat: el kell érni, hogy a vezérlés sose higgye egy kanyaríven parkoló autóra, hogy az előttünk áll, és ne hallucináljon nem létező járműveket képek alapján.