A Mazda MX-5, vagyis a Miata mind a négy generációja a roadster életérzés tökéletes megtestesítője, egy globális siker, amiért rajonganak az Egyesült Államokban, Magyarországon, vagy Japánban egyaránt. Az autós lapok keresztbe-hosszába tesztelték már az NA-NB-NC-ND sorozatot, összehasoníltva és külön, de a végeredmény mindig ugyanaz: a maga módján midegyik vonzó valamiért.
Persze sokan nem elégedettek a gyári csomaggal, és bátran faragják a meglévő alapokat, került már ebbe a kis nyitott kétülésesbe súlyos V8-as, építettek rá klasszikus 1930-as évekbe visszarepítő karosszériát, és természetesen van házilag épített 1930-as évekbe
Amit viszont ez a kék első generációs gép kapott az Egyesült Államokban, abban nincs köszönet. Valaki valamiért jó ötletnek tartotta, hogy a jelenlegi modern kivitel hátsó idomját ráfaragja a sokkal apróbb legelső széria farára. Az eredmény furcsa aránytalanság, egy feltöltött tompor, a két autó szélessége között hátul gyárilag 60 mm különbség van. Ezt hidalták át ezzel a plasztikai műtéttel, amire tényleg nem volt szükség.
Ráadásul az autó maga jó állapotnak örvend, nincs komoly korróziónak nyoma, új a vászontetője, kapott bukócsövezést, ezeket pedig meg kell becsülni a rozsdával igencsak küzdő első generáció esetén. Forintra átszámolt vételára nagyjából négymillió forint a Facebook piacterén, de szerencsére akad még bőven eladó NA ezen kívül is, a hazai piacon is egyre emelkedő árak mellett, de még hárommillió forint körül találunk már hadra fogható darabokat.