Már másodpercekben mérhető, mennyi időre van szükségük a legügyesebb tolvajoknak ahhoz, hogy elkössenek egy-egy, kulcs nélkül nyitható és indítható Land Rovert, illetve Range Rovert. Emiatt komoly fejtörést okoz a tulajdonosoknak, hogyan védjék meg autóikat, ami Londonban igencsak radikális megoldást is szült.
Hogy elijessze a tolvajokat, a brit fővárosban a tulajdonosa egy fához láncolta a Land Rover Defendert – a furcsa látványról egy felvétel is megjelent a közösségi médiában. „Gondoljon bele abba, hogy 100 ezer fontot [kb. 47 millió forintot – a szerk.] fizet egy autóért, és fához kell kötnie, mintha egy olcsó bicikli lenne. Őrület” – idézett egy szemtanút a Sun.
@clemdog16 New Land Rover Defender in London chained to a tree 🥲 It aint safe London, keep that Land Rover on a leash ⛓️💥 Trying to stop a Land Rover getting stolen by chaining it to a tree 🌳 #landrover #landroverdefender #rangerover #car #carsoftiktok #fyp #london ♬ It Ain't Safe - Skepta
A márka több ügyfele is azt állítja, hogy az elmúlt két évben megötszörözték a biztosítási díjakat, így már a legjobb ajánlatok is évi 10 ezer font, vagyis 4,7 millió forint körül mozognak. Mivel sokan nem tudták biztosítani az autóikat, egyesek szerint ez késztette saját biztosítási ágazat létrehozására a Jaguar Land Rover-konszernt.
A JLR ügyvezető igazgatója, Patrick McGillycuddy azt nyilatkozta, amellett, hogy folyamatosan fejlesztik a biztonsági rendszereiket és funkcióikat, szorosan együttműködnek a rendőrséggel annak érdekében, hogy mihamarabb fel tudjanak lépni a lopásokkal szemben. Még az ellopott járművek visszaszerzésében is segítenek, emellett 650 rendőr képzését támogatják.
A cikkben szereplő Defender már a legutóbbi, 2019 óta gyártásban lévő generációhoz tartozik, aminek egy fő ismérve, hogy szakított az eredeti, 1948-as Land Rover gyökereivel. Az összkerékhajtású luxusterepjáró háromféle, három-, ötajtós és nyújtott tengelytávú kivitelben érhető el, ez esetben az ötajtós, hagyományos tengelytávú változatról van szó.
A rendszám lekérdezésével elérhető adatok alapján a P400e-változatról van szó, ami egy 2,0 literes benzinmotoron alapuló hibrid hajtást takar. A rendszerteljesítménye 404 lóerő – 640 Nm-es nyomaték kíséretében –, ehhez 143 lóerőt tesz hozzá az elektromos rásegítés, amivel a Defender egy töltéssel 43 kilométert képes megtenni károsanyag-kibocsátás nélkül.