A kínai autóipar már egy ideje diktálja a trendeket a villanyautós technológiák, főleg az akkumulátorok területén. A töltési rekordok folyamatos megdöntése mellett most a tartósságot reklámozzák a világnak.
A Geely bemutatta új lítium-vas-foszfát akkumulátorát, amely a márka állítása szerint akár egymillió kilométer megtételére képes, akár 50 éves élettartam mellett. Emellett gyorsabban töltődik, jobban teljesít hideg körülmények között, és komoly igénybevételnek is ellenáll. Hasonló kialakítású, mint a BYD Blade akkumulátora, csak itt short blade névre keresztelték. A nagyobb energiasűrűséget többek között a CTP (cell-to-pack) technológiával érték el. Ezzel a cellákat közvetlenül az akkumulátorcsomagba helyezik és nem csoportosítják először külön modulokba.
Emellett hosszú, vékony szén nanocsöveket használ az ionátvitelhez, és adalékanyagokat tartalmaz az áteresztőképesség javítása érdekében, ami jobb gyorstöltési képességet tesz lehetővé.
A kínai autógyártó közlése szerint az akkumulátor 3500-szor tölthető fel, ami egymillió megtett kilométernek felel meg, és mindez „minimális hatást gyakorol az akkumulátor hatótávolságára”. A meghosszabbított élettartam nemcsak a használt elektromos járművek további értékesíthetőségét segíti, de a Geely szerint évi több mint 80 000 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást is.
A cella kapacitása 192 Wh/kg, ami jobb, mint az eddig LFP technológiájú cellák 150 Wh-kg körüli értéke. Az azonos kapacitású rövid és hosszú pengés akkumulátorokkal végzett tesztek azt mutatják, hogy a rövid formátumú csomag gyorsabban töltődik. A töltési idő 10-ről 80 százalékra állítólag mindössze 17 perc, emellett -30 °C-on a régi technológiájú akkumulátor kapacitásmegtartása 78,96%-ra csökkent, míg a Geely „short-blade” akkuja 90,54%-ot tartott meg ugyanilyen körülmények között.
A Geely különösen büszke az akkumulátor biztonságosságára. Ha a cellát átszúrják, egy alumíniumfólia-réteg automatikusan összeolvad az akkumulátor membránjával, leszigeteli azt, és így megelőzi a rövidzárlatot, valamint a túlhevülést. Átfogó demonstrációkkal bizonyították mindezt, az akkumulátort tengervízbe merítették, tűzbe dobták, rendkívül hideg környezetbe helyezték, oldalról megütötték, 26 tonnával összepréselték és megkarcolták. Egyetlen fontos információt nem közölt a Geely, egyelőre nem tudjuk, melyik típusukban fog debütálni a minden eddiginél kecsegtetőbb tulajdonságokkal reklámozott akkumulátorpakk.