A kérdéses autó az LFA egyik utolsó példánya volt, eredeti gazdája pedig emlékezetes módon ünnepelte meg, hogy hozzájutott a világ egyik legritkább sportautójához.
2010 és 2012 között nem kevesebb mint hat Lexus LFA érkezett Svájcba. Ez tekintélyes szám, ha azt nézzük, milyen apró országról beszélünk (ez a teljes európai kontingens hatoda!), de fájdalmasan kevés annak fényében, hogy a svájciak közismerten rajonganak a szupersportkocsikért. Tovább súlyosbította a helyzetet, hogy a hat autóból egyet megtartott magának a Lexus helyi importőre, egy másik pedig a többszörös Le Mans-győztes Sebastien Buemi gyűjteményét gazdagította.
A mezei svájci autórajongóknak így aztán mindössze négy autón kellett osztozniuk, közöttük azon a hófehér példányon,
amelyet idén június 30-án 517500 svájci frankért, azaz nagyságrendileg 210 millió forintért árvereztek el a Bonhams Car Cheserex-i aukcióján.
A Lexus LFA univerzumában ez tisztességes, de nem kirívóan magas összegnek számít. Az alapkivitelű modellek az utóbbi években több alkalommal is cseréltek már gazdát a 600-800 ezer dolláros ársávban (220-290 millió Ft); a Nürburgring-csomagos kivitelek ára pedig ennek a dupláját is elérte már.
A 27 664 kilométeres futásteljesítmény is inkább átlagosnak tekinthető. Az LFA 560 lóerős, 4,8 literes, V10-es motorja 9000/perc fordulatszámon szabályoz le, álló helyzetből 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 326 km/órát.
A színválasztás sem emelte ki ezt a példányt mezőnyéből. A harminc rendelkezésre álló árnyalat közül messze ez a Whitest White fantázianevű fehér volt a legnépszerűbb az LFA Registry weboldal szerint: a teljes gyártás csaknem egyharmadát, 157 autót ebben az egyszerű fehér színben rendelték meg, miközben volt öt olyan fényezés, amivel csak egy-egy autó készült, és további öt, amit senki nem rendelt meg az LFA-hoz. A piros belső megint csak magától értetődő párosítás a fehérhez; bár erre vonatkozóan nincsenek statisztikáink, számtalan fotón láthattuk már ezt a kombinációt.
Az, hogy ezek ellenére is izgalmas a svájci Lexus, két dolognak köszönhető. Az egyik, hogy a gyártás legvégéről származik.
Erről tanúskodik az LFA 493 feliratú plakett, hiszen a széria az 500-as sorszámú autónál véget ért. Mivel a motomacsi üzemben naponta egy autót szereltek össze, teljes egészében kézi munkával, ez azt jelenti, hogy a 493-as példánynak valamikor 2012 karácsonya táján kellett világra jönnie.
Ez pedig azért fontos, mert a vevő, aki 2012. október 4-én rendelte meg a svájci importőrtől az autót, kirepült Japánba, és meglátogatta az üzemet, hogy tanúja legyen autója építésének. Így aztán valójában annak ellenére karácsonyi ajándékként élhette meg az LFA-t, hogy azt végül csak 2013. március 26-án helyezték forgalomba Svájcban. Az ügyfél, aki huszonegy éven át egyetlen tulajdonosa és pilótája volt az autónak, így mesélt az izgalmas látogatásról, amelynek során magával a cég elnökével, Tojoda Akióval is találkozott:
„Hogy viszonozzam a rendkívül szívélyes fogadtatást, amint hazatértem, köszönetképpen küldettem a mérnököknek egy rekesz beaujolais nouveau-t. Akkoriban Japánban épp ez a francia újbor volt az egyik legnagyobb őrület. Mint később megtudtam, a csapat igen megörült a küldeménynek, és nagy mulatozást csaptak…”