Folytatta a rekordok hajszolását a Koenigsegg, és nem is eredménytelenül: a műfajban régóta jártas svéd márka ezúttal az 1600 lóerős szupersportautójával, a Jeskóval döntött meg négy gyorsulási rekordot. A Koenigsegg közleménye szerint

ezek közül két mutatóban korábban a Regera volt a csúcstartó.

2023-ban a Regera 28,81 másodperc alatt gyorsult 0-ról 400 km/órára, majd fékezett állóra, míg a Jesko Absolutnak ugyanez 27,83 másodperc alatt sikerült – azaz közel egy másodperc a különbség –, ráadásul ugyanazon a helyszínen, a Svédországban található örebrói repülőtéren. A 0-400-0 km/órás mellett a 0-250-0 mérföld/órás rekord is ugyanerre a sorsra jutott, amiben immár a 28,27 mp-es eredmény az etalon.

Brutálisabb az 1600 lóerős sportkocsi, mint hittük 1

Egyszerre négy rekordot is megdöntött a Koenigsegg Jesko Absolut változata: volt, amiben a svéd márka másik modelljét taszította le a trónról. (Fotó: Koenigsegg)

Brutálisabb az 1600 lóerős sportkocsi, mint hittük 2

A Koenigsegg alapítója ráadásul azt ígérte, hogy tartogat még néhány rekordot a tarsolyukban az idei évre. (Fotó: Koenigsegg)

Múlt hét csütörtökön, azaz június 27-én – méghozzá a hajnali órákban – a 0-400 km/órás, valamint a 0-250 mérföld/órás gyorsulásban is új csúcsot állított fel, 18,82, illetve 19,2 másodperccel.

Akár 531 km/órás sebességre is képes lenne a Jesko, azonban fontos kiemelni, hogy az Absolut és az Attack változatokat az különbözteti meg egymástól, hogy az előbbit az olyan hosszú egyenesekre találták ki, mint amilyen például egy repülőtér kifutópályája, míg az utóbbit pályahasználatra szánták. Ugyanakkor mindkettőt ugyanaz az 5,0 literes, biturbós V8-as motor hajtja, ami 1600 lóerőt és 1500 Nm-t ad le, amennyiben magas etanoltartalmú E85-ös üzemanyaggal tankolják, ahogyan az a rekordkísérletek előtt is történt.

A rekorddöntésre használt Jesko, amit Markus Lundh vezethetett, annyiban tér el attól a(z immáron csak) 28 példánytól, ami létezik a világon, hogy bukókeretet és speciális vezetőülést kapott. A 2021-ben piacra dobott szörnyetegből összesen 125 darabot terveznek gyártani.

A svéd gyártó alapítója, Christian von Koenigsegg a rekorddöntések után beharangozta, hogy ezzel még nincs vége az idei évüknek: a tervek szerint a Jesko Absolut a világ leggyorsabb, homologizált szériaautójaként fogja beírni magát a rekorderek közé, míg a Jesko Attack a versenypályákon dönthet meg néhány rekordot.