A kilencvenes évek volt a tanulmányautók egyik aranykora. Érdekes sci-fi filmekbe illő, vad koncepcióktól sem sajnálták a gyártók a pénzt, kevés gyakorlati haszonnal kecsegtető elborult lázálmok vonzották az autókiállítások közönségét akkoriban. Ilyenek voltak a Chevrolet Corvette CERV III, az Audi Avus quattro, a Ford GT90 és a Ford Indigo is, csak hogy a legismertebbeket említsük. 

Az időszaknak vannak bőven elfeledett kincsei, ilyen az 1993-as genfi nemzetközi autószalonon bemutatott Renault-koncepció, a Racoon, ami az autóiparban először számítógépes grafikával készült bemutató kisfilmet kapott. 

Patrick Le Quément tervező és csapata a terepjáró fogalmát akarta teljesen új szintre emelni ezzel a koncepcióval. Ez a proto-SUV, amely inkább hasonlított egy olyan járműre, amit a NASA használna távoli bolygók felfedezésére: valódi összkerékhajtású gép volt kiváló terepjáró képességekkel, de képes volt elhagyni a szárazföldet, és kétéltűként a vízben is haladni.

Jövőbe mutató technika

Nagy szakítószilárdságú acél alvázra épült, amely fejlett elektro-hidraulikus felfüggesztési rendszerrel rendelkezett. Ez lehetővé tette a vezető számára, hogy gombnyomásra megemelje a járművet, és növelje a hasmagasságot. A magasságot tengelyenként külön-külön lehetett módosítani, ami azt jelentette, hogy a Racoon mindig vízszintes maradt, tereptől függetlenül.

Őrült francia csábította kiállításra a nézőket 30 éve 1

Űrhajó V6-os benzinessel

A hajtásról a Peugeot-Renault-Volvo 3,0 literes, teljesen alumínium V6-os motorjának dupla turbós változata gondoskodott, a motort hatfokozatú, kézi sebességváltóval párosították, amely három osztóművel rendelkező állandó összkerékhajtású hajtáslánchoz kapcsolódott.

A vállalat szerint a hathengeres motor 262 lóerőt tudott leadni 5500-as fordulatszámon és 363 Nm  csúnyomatékot teljesített 2500-as fordulaton. Ez 155 km/óra maximális sebességet jelentett, vízen pedig körülbelül 10 km/órát tudott két motormeghajtású vízsugárhajtóműnek köszönhetően.  

Őrült francia csábította kiállításra a nézőket 30 éve 2

Ennél már évtizedekkel korábban tudtak gyorsabb kétéltűt gyártani, de a Racoon nem a nyers számokkal hódított, hanem a megjelenéssel. Buborékszerű, holdjáróra emlékeztető karosszériájára egy hatalmas, elektromosan működtetett tető került, a szerkezet pedig távirányítóval nyílt.

Háromszemélyes belterében nem volt középkonzol, a sebességváltó és több műszer a vezető jobb oldalára került. Az 1990-es években rendkívül high-tech funkciónak számítottak a tükrök helyett használt kamerák és a műholdas navigációs rendszer. Ezek egy újszerű head-up kijelzővel működtek együtt, amely a modern verzióktól eltérően a kormánykerék mögé helyezett kerek üvegdarabra vetítette ki a képeket.

Őrült francia csábította kiállításra a nézőket 30 éve 3

A genfi bemutató után a koncepció több más autókiállításon is megjelent, de a Renault soha nem mutatta be képességeit a való világban. Mindössze az eredeti számítógéppel létrehozott kisfilm villantja meg, mit tudhatott volna a Racoon, ha a Renault van annyira őrült, és készít egy eladásra szánt verziót. Így sosem derül már ki, hogy a gép valóban bírta-e a vizet, de az biztos, hogy maga az ötlet izgalmas, formabontó, és laza, egy igazi érdekes elképzelés az 1990-es évekből.