Egyetlen céllal épített éjfekete brutális versenygépet a Subaru észak-amerikai ralis részlege: a formáját tekintve egy Subaru WRX-re hasonlító Project Midnight speciálisan arra készült, hogy az idei Goodwoodi Sebességfesztiválon megdöntse az abszolút rekordot a hegyi felfutószakaszon. 

A Subaru radikális megközelítést ígért, valami olyat, amivel sokkolni fogják a közönséget. Erről mindenki egy brutális elektromos hajtásláncra gondolhatott volna, de 2024-ben ez már nem akkora durranás. Így ez az agresszív megjelenésű gép egyszerűen benzinmotorral kegyetlen, kihegyezett versenytechnika, nem akarja megmenteni a világot, és integetni a környezetvédőknek.

Brutális éjfekete szörnyet épített a Subaru egyetlen céllal 1

A gyorsaság kulcsa pedig a súlycsökkentés, amit akkumulátorcsomag hiányában komoly szintre lehet emelni, a szélesített karbonszálas műanyagból készített karosszériával az autó nagyjából 1100 kilogrammot nyom a mérlegen. Kerekei 18 colos, magnéziumból készült OZ Superturismók, Yokohama által gyártott slickgumikkal, a futóművet pedig direkt erre az aszfaltozott szakaszra tervezték. 

Brutális éjfekete szörnyet épített a Subaru egyetlen céllal 2

A tortán a hab maga a motor, ami a Subaru hagyományai előtt tisztelegve egy kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltésű bokszermotor (mi más?). Ebből 670 lóerőt csiholtak ki, a maximális fordulatszám 9500, a csúcsnyomaték pedig egész döbbenetes érték: 920 Nm. 

Tehát ez a turbós motor eléri azt a fordulatszámot, amit szívó benzinmotorokból sem sokan hoznak ki, és mindehhez őrjöngő vadként köp lángokat a motorháztetőn kivezetett kipufogócsonkon keresztül.

Brutális éjfekete szörnyet épített a Subaru egyetlen céllal 3

Lesznek komoly ellenfelei, az Alpine Pikes Peak A110 vagy a BMW M Hybrid V8 Le Mans versenygépe, de azért a Subaru is komoly eséllyel indul, a volánt Scott Speed egykori F1-pilóta forgatja majd, az előadás mindenképp látványos lesz, ha születik rekord, ha nem.