A Fiat idén ünnepli fennállásának 125. évfordulóját. E mérföldkő megünneplésére az olasz márka ünnepségeket és különleges kiállításokat szervez, amelyek visszatekintenek az olasz márka gazdag történelmére. A múzeumból kiszabadított szörnyeteg, a lángot köpő, és mennydörgéssel pöfögő Fiat Mefistofele az egyik ilyen látványosság – egy olyan autó, amely korának rekordere volt.
A Mefistofele, amely ezen a hétvégén a Centro Storico Fiatban látható, 1923-ban készült Ernest Eldridge, egy brit autóversenyzés-rajongó által, egy 1908-as Fiat SB4 versenyautó alapjaira. A Fiat a vásárláskor már roncsként került eladásra, mivel egy versenyen korabeli gazdája sikeresen felrobbantotta a motorját. Eldridge azzal a céllal vásárolta meg a nyugdíjazott versenyautót, hogy egy végsebesség rekorder gépet hozzon össze, amit sikeresen meg is valósított a következő évben. A különlegesség utolsó nyilvános megjelenése 2011-ben volt, amikor részt vett a Goodwood Sebességfesztiválon.
A Mefistofelét, amelyet Mephistónak is neveznek (ördögi természete miatt), egy 21,7 literes, hathengeres Fiat A12 repülőgépmotor hajtja, négy karburátorral. Az autó alvázát meg kellett osszabbítani egy londoni busz alkatrészeinek felhasználásával, hogy a méretes blokk elférjen. Bár nem olyan nagy, mint a Torinói Fenevad 300 lóerős négyhengeres motorja, a Mefistofele mégis erősebb, csúcsteljesítménye nagyjából 320 lóerő lehet. Ezt a XX. század elejének csúcstechnikájával érte el Eldridge, 5:1 kompresszióraánnyal, és hengerenként négy (!) gyújtógyertyával. A kipufogó viszont csak hengerenként egy-egy csonk volt, hogy minél könnyebben áramolhassanak a gázok.
A Mefistofele 1924. július 12-én döntötte meg a világsebességi rekordot a franciaországi Arpajonban, Eldridge vezetésével. Közúton 234,98 km/óra sebességet ért el, de ez nem volt egy zökkenőmentes eredmény. Ekkor már egyszer elérte a 230 km/órát, de a rekordokat hitelesítő, korabeli FIA (AIACR (Association International des Automobile Clubs Reconnus) nem fogadta el az eredményt, mert az egyedi gépen nem volt hátrameneti fokozat, ami akkor alapkövetelménynek számított. Egy francia helyi hős René Thomas pont az elvett rekord (230.56 km/óra) után futott 230.64 km/órát, és ezzel hivatalosan is ő lett a világ leggyorsabb autósa.
Eldridge azonban nem hátrált meg! A lánchajtás láncát kibővítette, pont akkorára, hogy a feszítőkerék kiiktatásával megfordítható lett a lánc, és így visszafelé hajtotta a kerekeket a motor. Lassan, szenvedve, de a gép tudott hátrafelé haladni, ami elég volt a döntéshozóknak. Ekkor ugyanúgy Arpajonban sikerült elérni a 234,98 km/órát.
Azonban ez a rekord sem élt sokáig, még abban az évben, szeptemberben Sir Malcolm Campbell 235,22 km/órával hódította el a trónt a Sunbeam 350HP volánja mögött, amibe szintén egy repülőgép motorja került.