Az elektromos autók terjedése minden téren átalakítja a közlekedést, még a szalagkorlátoknak is változniuk kell. Erre utal több törésteszt is: idén már második alkalommal közöltek szakértők adatokat olyan kísérletekről, amelyek során villanyautót ütköztettek szalagkorláttal, a biztonsági berendezés pedig nem hozta az elvárt eredményt.
Az Egyesült Államokban a texas-i A&M Transportation Institute az egyik legnépszerűbb villanyautót a Tesla Model 3-ast küldte neki egy megerősített szalagkorlátnak 100 km/órával 25 fokos becsapódási szöggel.
Az amerikai villanyautós márka népszerű kompakt modellje messze nem a legnehezebb a kategóriában, 1,8 tonnát nyom a mérlegen, az egyre hízó benzines, hibid típusok között ez már nem számít nehéznek.
Videót közöltek a tesztről, amin jól látszik, hogy még ilyen becsapódási szöggel is átszakítja a korlátot az autó, és hosszan maga alá gyűri azt. Ezt a kísérletet azután szervezték meg, hogy a Nebraszkai Egyetemen egy gyengébb felépítésű szerkezetet már áttörtek a Tesla Model 3-assal.
Az amerikai WSMV4 csatorna által megszólaltatott szakértő, Steve Eimers szerint még nem kell pánikba esn, de jelentkezett egy probléma, amit orvosolni kell. Elmondása szerint nem a nagy tömeg jelenti a problémát az ilyen ütközések során, hanem az alacsony tömegközéppont.
A belső égésű motorral szerelt, hasonló tömegű autók átfordulhatnak egy ilyen ütközés során, másképp oszlik el az ütközés ereje. Az általában padlólemezbe épített nagy tömegű akkumulátorcsomag miatt viszont az elektromos autók faltörő kosként szakítják át a szalagkorlátot.
Nyilván van olyan konstrukció, ami ellenáll az ilyen behatásnak is, a kutatók, fejlesztők célja az, hogy megtalálják a leghatékonyabb, belátható áron telepíthető, biztonságos megoldást, ami a villanyautók esetén is teszi a dolgát.