Nemrég írtunk róla, hogy a MÁV azt kérte utasaitól, ha lehet válasszanak más közlekedési formát, mert vonatjaik nagy része és a sínek sem bírják ezt a hőséget és elég nagy késésekre, járatkimaradásokra kell számítani. Plusz klíma sincs, vagy ha van is, jó eséllyel nem működik. Ezt maga a MÁV-VOLÁN-csoport írta korábbi közleményében.

De úgy tűnik, hogy az emberek fittyet hánytak a figyelmeztetésre, ugyanis nem utaztak kevesebben a nagy melegben a MÁV-on, pedig a vasutat megviselte a nagy meleg: tíz nap alatt tízezernél is több járat késett, közel 500 pedig el sem indult, derül ki a MÁV RTL-nek adott válaszaiból.

A hőségriadó első tíz napjában, a július 5-től 15-ig tartó időszakban több mint 35 ezer járat indult el a MÁV-nál, ezek bő 70 százaléka közlekedett pontosan, vagy kevés késéssel, de sok esetben klíma nélküli szerelvényekkel: a MÁV vezérigazgató-helyettese azt mondta, „nem véletlenül kérték korábban az embereket, hogy aki teheti, halassza el az utazását”.

De hiába, jelentős utasszám-csökkenés nem látszott náluk. A MÁV Eger, illetve Balaton felé tartó járatain ráadásul 10-30 százalékos növekedést is lehetett látni a MÁV közlése szerint.

Az elképesztő meleg nemcsupán a járműveknek okoz kihívást, de a magas sínhőmérséklet miatt a pályának is. Szintén a meleg miatt megnyúlnak a felsővezetékek is, a rendszer nehézségeit pedig a Balaton felé tovább tetőzi, hogy a Balaton körüli vasútvonalakon (a déli part egy kisebb szakaszát leszámítva) egyvágányú pályán közlekednek a vonatok. Ha eggyel baj van, elindul a láncreakció – írta korábban a Telex.