Erősen sikerült a Xiaomi bemutatkozása az autógyártók között: a kínai márka finoman is szólva nagy érdeklődést váltott ki az alig néhány hónapja bemutatott SU7-tel, amivel sikerült borsot törni még a Tesla orra alá is.
A Xiaomi nemrégiben bemutatta a négyajtós elektromos autó új prototípusát, az SU7 Ultrát, amiről az első képeket Lej Csün, a Xiaomi vezérigazgatója osztotta meg a közösségi médiában:
I'm very proud to announce the #XiaomiSU7 Ultra prototype, built on the SU7 platform and engineered for ultimate performance, is taking on the legendary Nürburgring Nordschleife!⚡️ pic.twitter.com/0Gn0iS600w
— Lei Jun (@leijun) July 19, 2024
Lehengerlőnek mondható, 1548 lóerős a hiperautó-változat teljesítménye. Ezt három elektromos motor biztosítja – ezek közül kettő olyan nevet kapott, amik elsőre biztosan sokakat összezavarnak: V6 és V8. A hiperautó csúcsváltozata 0-ról 100-ra 1,97, 200-ra 5,96 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége eléri a 350 km/órát – foglalta össze az Electrek. Ennél is durvább az amivel a fékeivel képes az 1900 kilós autó (ami könnyebb, mint az új BMW M5): a gyártó szerint csak villanymotorjaival 0,6g lassulásra képes, de a vér akkol tódul majd a sofőr fejében előre, amikor a féktárcsák is akcióba lépnek, állítólag ilyenkor 2,36g-vel lassulhat a kocsi, amely képes 25 méter alatt 100 km/óráról megállni.
Csün a bejegyzésben jelezte, a cél az, hogy az SU7 Ultra legyen a valaha volt leggyorsabb négyajtós modell, amit októberben, a Nürburgring több mint 20 kilométeres változatán próbálnak majd körrekorddal bizonyítani. Az elektromos szegmens jelenlegi csúcstartója a Volkswagen ID.R prototípus-versenyautó számít, a négyajtósok között pedig a Porsche Taycan az etalon.