Világszerte híresek a Land Roverek robusztus felépítésükről és a terepen nyújtott kiváló teljesítményükről. De úgy tűnik, ez nem mindig volt elég, így az 1960-as években készült egy légpárnás prototípus is, amely új szintre vitte volna a terepjárást. Elkészítéséhez amelyhez egy Land Rover Series II szolgáltatta az alapot.
A Hover Rover névre keresztelt jármű légpárnáját egy ventilátorrendszer működtette, amely a levegőt a jármű alá pumpálta. Az így keletkező légpárna akár 30 cm magasságra is képes volt megemelni a járművet. A hajtásért egy 300 lóerős V8-as motor felelt, amely elegendő erőt biztosított a szerkezetnek a levegőtermeléshez.
Tesztelték homokos tengerpartokon, mocsaras vidékeken és szilárd talajon is a Hover Rovert, állítólag mindenhol jól vizsgázott. Az egyik legnagyobb előnye az volt, hogy le tudott küzdeni olyan akadályokat is, amelyek egy hagyományos terepjáró számára lehetetlenek voltak, például sekély vizeken és mocsaras területeken is könnyedén haladt. Egyébként napjainkban is használnak modern légpárnásokat ilyen területen.
Nem csak közlekedési eszközként képzelték el a mérnökök a Hover Rovert. Felmerült a mezőgazdasági alkalmazás lehetősége is, különösen a permetezés területén. A légpárnás jármű könnyedén haladhatott volna a termőföldeken a növények letaposása nélkül, így ideális lett volna nagy területek permetezésére.
Annak ellenére, hogy a jármű prototípusa ígéretes volt, a projekt végül nem jutott el a sorozatgyártásig. Az akkori technológiai és gazdasági korlátok miatt a fejlesztés költségei túl magasak voltak, így a projektet végül elvetették.
A légpárnás is jármű, mi pedig itt a Vezessnél mindent szeretünk, amit gép hajt, így természetesen az elmúlt húsz évben légpárnást is próbáltunk már. Nem is egyszer! Nézd csak: