A Mazda hamarosan bemutatja új logóját, ezzel lezárva egy közel három évtizedes korszakot. Az új logó tervei a japán védjegyhivatalból szivárogtak ki, ahová az autógyártó az új dizájnt hivatalosan július 22-én nyújtotta be. Az új embléma jelentősen egyszerűsített, lapos dizájnnal rendelkezik, amely felváltja az 1996 óta használt 3D-s, krómhatású logót.
Az új logó nem teljesen ismeretlen, hiszen hasonló dizájnt már láthattunk a nemrég bemutatott Arata koncepción és az EZ-6 elektromos szedánon. A változás oka valószínűleg az, hogy a lapos logó jobban alkalmazható digitális felületeken és könnyebben integrálható az elektromos járművek LED világításába, így modernebb, letisztultabb megjelenést biztosít a márkának.
A Mazda régóta készül a váltásra, hiszen a jelenlegi logójuk már több mint 27 éve szolgálja a márkát. A vállalat története során 1920-as alapítása óta 16 különböző jelvényt használt, és csak 1984 óta hívják hivatalosan Mazdának. Az új logó megalkotásánál a vállalat visszatért a minimalista dizájnhoz, amely jól illeszkedik az autóiparban tapasztalható trendekhez. Az utóbbi években más autógyártók, mint a Volkswagen, a Renault, a Nissan, a BMW, az Audi vagy éppen a MINI is hasonló irányba mozdultak el, egyszerűsítve és modernizálva logóikat.
Az új logó bevezetése várhatóan fokozatos lesz, és az első modellek, amelyek az új emblémát viselik majd, a következő évben kerülnek bemutatásra.
Ez a változtatás nemcsak a logó egyszerűsítéséről szól, hanem a Mazda azon szándékát is tükrözi, hogy a márkát frissebbé és dinamikusabbá tegye. Szerinted sikerült?