Az F40-nel egy fontos korszak zárult le a Ferrari történetében: ez volt az utolsó modell, amire még a halála előtt rábólintott az alapító Enzo Ferrari. Tekintve, hogy alig több mint 1300 darabot gyártottak belőle, nem számít gyakori jelenségnek az utakon, főleg manapság, hiszen már több mint 30 éve annak, hogy 1992-ben legördült az utolsó példány a szalagról.

Nos, ez hatványozottan igaz arra az F40-re, amelynek a motorháztetője egy V12-es blokkot rejt – az sem kizárt, hogy ezzel egyedülálló a világon. Az, hogy ezt a darabot nem a gyári, 2,9 literes V8-as motor hajtja, nagyban köszönhető a Simpson Motorsport és a Ferrari szoros együttműködésének az 1990-es évekből és a 2000-es évek elejéről.

A képre kattintva galéria nyílik:

Aligha van ennél ritkább Ferrari 1

A brit műhelyt 2001-ben kereste fel olasz ügyfele, Stefano Sebastiani, akinek Maranellóból ajánlották fel egy eredeti F40 futóművét, ami egy töréstesztből maradt meg – igaz, ahhoz, hogy megvalósulhasson a projekt, egy alvázat is szereznie kellett, ami anyagi nehézségei ellenére is sikerült.

Kettejük együttműködésében ugyancsak fontos szerepet játszott a közös múlt: 1993 és 1995 között a Simpson Motorsport színeiben indult számos endurance-futamon, köztük két Le Mans-i 24 óráson is az a Ferrari 348 LM, amivel Sebastiani versenyzett. A Simpson Motorsport így az 550 Maranellóból ismert, 5,5 literes hajtásláncra cserélte ki az eredeti erőforrást, habár elenyésző a két motor közötti teljesítménykülönbség: 478 helyett immár 485 lóerőről beszélhetünk.

Aligha van ennél ritkább Ferrari 29

conic Auctioneersconic Auctioneers

A munkálatok révén a rendhagyó Ferrari F40 nemcsak a V12-es hajtást kapta meg, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által homologizált bukóketrecet, az egyedi gyártású felfüggesztést és a 18”-os kerekeket. Később, 2005-ben az autót egy Hewland NLT hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval fejlesztették tovább.

A versenyautóvá alakított F40-nel a sportautó-világbajnok Mauro Baldi is versenyezhetett, aki egy vallelungai hatórás viadal után ódákat zengett az autóról, és azt mondta, „sokkal jobb, mint az eredeti, turbós autó”. Augusztus második felében pedig az Iconic Aucitoneers árverésén fog gazdát cserélni a különleges példány: 500-600 ezer font, azaz 233-280 millió forint körüli árra lehet számítani.

Aligha van ennél ritkább Ferrari 30

Fotó: Iconic Auctioneers