A Land Roverek számára az elmúlt évtizedek nyomán egyáltalán nem újdonság, ha nehéz tereppel kell megbirkózniuk. Ha feketén-fehéren nézzük, ugyanez a feladat vár erre az átalakított Defenderre is, de azzal a különbséggel, hogy nem egy erdőszéli, árkos-bokros dagonyára kell szembenéznie, hanem olyan tereppel, ami főleg lelkileg teszi próbára az embereket: ez a temető.
Skóciai Land Rover-specialisták adták a fejüket arra, hogy a palettán nyurgább, ötajtós Defender 110-et halottaskocsivá alakítsák át. Az Engine 710 csapata a Williams Purves temetkezési vállalat megrendelésére készítette el a különleges terepjárót, amire sok, a meghosszabbított tengelytávú variánsról, a Defender 130-ról származó alkatrész került, továbbá számos, a temetési szertartások alkalmával elengedhetetlen kiegészítőt is kapott.
A legszembetűnőbb változás, hogy eltűnt a hátsó üléssor, így annak a helyét – a csomagtérrel együtt – a koporsó foglalhatja el, emellett a belső tér átalakításánál hangsúlyos szerepet jutott a fa furnérnak. Hogy könnyebben lehessen mozgatni a koporsókat, az összes ajtót és azok zsanérjait is átalakították, míg a dupla napfénytetőt a jobb megvilágítás érdekében alakították ki – írja a Top Gear.
Sok részlet nem derült ki a temetői szolgálatba állított Land Roverről, így annak kapcsán is legfeljebb csak találgatni lehet, hogy milyen erőforrás került a motorháztető alá – és ami azt illeti, bőven van miből variálni.
Ami biztos, hogy a Defender legújabb, 2019-ben bemutatott változatával véget ért egy korszak a típus történetében: egy új kezdetet jegyében szakított az eredeti, 1948-as gyökerekkel – így az eredmény egy összkerékhajtású, inkább a városi irányba hajazó luxusterepjáró lett, ami most egy új szerepben debütált.
A Vezess egy korábbi cikkében már elmélyült a halottaskocsik történetében, néhány éve ki is próbáltunk egy Mercedes pompakocsit: